Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bireysel Psikolojik Danışma ve Uygulamaları EPH 504 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET KAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET KAYA, Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Arş. Gör. Samet MAKAS  

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.)
Temel bireysel danışma teorileri, danışma teknikleri ve bireysel danışmada yaşanan temel problemler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. Anlatım, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Danışanla Töropatik ilişki kurar. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Danışma sürecinde Terapötik becerileri kullanır. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Psikolojik danışma modellerini değerlendirir. Anlatım,
5 Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Bireysel danışma modellerini karşılaştırır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapılandırma
2 Yakından İlgilenme
3 Konuşmaya Açık Davet
4 Asgari Düzeyde Teşvik
5 Duyguların Yansıtılması
6 Kişiselleştirme
7 Ara sınav
8 Özetleme
9 Bağlama
10 Empati
11 Saydamlık
12 İlişkinin Şimdi ve Buradalığı
13 Yüzleştirme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu

Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset

Ders Kaynakları

Hill, C. E. & OBrien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset.
Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology
Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular.
2 Danışanla Töropatik ilişki kurar.
3 Danışma sürecinde Terapötik becerileri kullanır.
4 Psikolojik danışma modellerini değerlendirir.
5 Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder.
6 Bireysel danışma modellerini karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6