Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireysel Psikolojik Danışma ve Uygulamaları | EPH 504 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği |
(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Danışanla Töropatik ilişki kurar. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Danışma sürecinde Terapötik becerileri kullanır. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Psikolojik danışma modellerini değerlendirir. | Anlatım, | |
5 | Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Bireysel danışma modellerini karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırma | |
2 | Yakından İlgilenme | |
3 | Konuşmaya Açık Davet | |
4 | Asgari Düzeyde Teşvik | |
5 | Duyguların Yansıtılması | |
6 | Kişiselleştirme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Özetleme | |
9 | Bağlama | |
10 | Empati | |
11 | Saydamlık | |
12 | İlişkinin Şimdi ve Buradalığı | |
13 | Yüzleştirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
Ders Kaynakları |
Hill, C. E. & OBrien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | |
2 | Danışanla Töropatik ilişki kurar. | |
3 | Danışma sürecinde Terapötik becerileri kullanır. | |
4 | Psikolojik danışma modellerini değerlendirir. | |
5 | Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder. | |
6 | Bireysel danışma modellerini karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |