Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güdüleme Kuramları EPH 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol UĞUR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı bireye güdülenme kuramlarını tanıtmak, eğitim ortamında güdülenme kuramlarını dikkate alarak yöntemler geliştirmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği güdülemenin tanımı, güdülenme türleri, güdüleme kuramlarından oluşmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güdülenmeyi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Güdülenme kuramlarını anlatır. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri,
3 Güdülenme kuramlarını örneklendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Güdülenme kuramlarını karşılaştırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 İçerik ve süreç kuramlarını sınıflandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Güdülenmede kişisel faktörleri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
7 Güdüleme yöntemlerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Güdülenmeyi diğer bazı kavramlarla ilişkilendirir. Anlatım,
9 Güdülenme konusunda yapılan araştırmaları karşılaştırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Güdülemenin tanımı
2 Güdülenme türleri
3 Güdüleme kuramları
4 İçerik kuramları
5 İçerik kuramları
6 İçerik kuramları
7 Ara sınav
8 Süreç kuramları
9 Süreç kuramları
10 Süreç kuramları
11 Güdülenmede kişisel faktörler
12 Öğrencileri güdüleme yöntemleri
13 Güdülenme konusunda yapılan araştırmalar
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ames, C., "Classrooms : ´Goals, Structures and student Motivational. Journal of Educational
Psychology,84(3),261-271

Sağlam, A.Ç. (2007). Eğitim Örgütlerinde Kuramdan Uygulamaya Güdüleme, Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Güdülenmeyi tanımlar.
2 Güdülenme kuramlarını anlatır.
3 Güdülenme kuramlarını örneklendirir.
4 Güdülenme kuramlarını karşılaştırır.
5 İçerik ve süreç kuramlarını sınıflandırır.
6 Güdülenmede kişisel faktörleri değerlendirir.
7 Güdüleme yöntemlerini tartışır.
8 Güdülenmeyi diğer bazı kavramlarla ilişkilendirir.
9 Güdülenme konusunda yapılan araştırmaları karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 316
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,64
Dersin AKTS Kredisi 6