Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzaktan Eğitimde Öğretim Tasarımı UET 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK
Dersi Verenler Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, uzaktan eğitime yönelik öğretim tasarımı yapabilmek gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uzaktan öğretimde öğretim tasarımı, kuramları, modelleri ve uygulamaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğretim tasarımında uzaktan öğrenme kuramlarının önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Uzaktan öğretime uygun bir öğretim tasarımı yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Öğretim tasarımı
3 Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı
4 Uzaktan eğitimde öğretim tasarımına etki eden faktörler
5 Uzaktan eğitimde Sistem yaklaşımı
6 Genel tasarım yaklaşımı
7 Ara sınav
8 Uzaktan eğitimde önemli olan tasarım faktörleri
9 Uzaktan eğitimde öğretim yöntem ve stratejileri
10 Uzaktan eğitimde öğretim ortamı
11 Uzaktan eğitim tasarım modeli
12 Projelerin sunumu
13 Projelerin değerlendirilmesi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. X
2 Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. X
3 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. X
4 Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. X
5 Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
6 Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
7 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. X
8 Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. X
9 Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. X
10 Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
11 Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı özelliklerini açıklar
2 Öğretim tasarımında uzaktan öğrenme kuramlarının önemini açıklar
3 Uzaktan öğretime uygun bir öğretim tasarımı yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 6