Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzaktan Eğitimde Güncel Teknolojiler UET 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı uzaktan eğitimde güncel teknolojilere yönelik bilgi ve deneyim kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında eş zamanlı, eş zamansız ve karma modele uygun olarak kullanılan güncel teknolojiler ve bu teknolojilerin kullanımı konuları ele alıancaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzaktan Eğitim Türleri ve teknolojileri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzaktan Eğitim Türleri
2 Uzaktan Eğitimde Güncel Teknolojiler
3 Öğrenme Yönetim Sistemleri
4 Medya Sunucuları
5 İçerik Yazarlık Araçları
6 Ölçme Değerlendirme Araçları
7 Medya Editörleri
8 İşbirliği Araçları
9 Sanal Sınıf yazılımları
10 Yapay zeka araçları
11 Uzaktan Eğitim Standartları ve Araçları
12 Etkileşim Yazılımları
13 Uzaktan Eğitimde Teknoloji Seçimi
14 Seçilen Teknoloji ile Uzaktan Eğitim Uygulaması Geliştirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Horton, W., & Horton, K. (2003). E-learning Tools and Technologies: A consumer's guide for trainers, teachers, educators, and instructional designers. John Wiley & Sons.

2. Horton, W. (2011). E-learning by design. John Wiley & Sons.

3. Horton, W. K. (2000). Designing web-based training: How to teach anyone anything anywhere anytime (Vol. 1). New York, NY: Wiley.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. X
2 Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. X
3 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. X
4 Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. X
5 Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. X
6 Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
7 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. X
8 Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir.
9 Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. X
10 Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
11 Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Uzaktan Eğitim Türleri ve teknolojileri
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 35
2. Ödev 35
3. Ödev 20
4. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6