Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitimde Güncel Teknolojiler | UET 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı uzaktan eğitimde güncel teknolojilere yönelik bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında eş zamanlı, eş zamansız ve karma modele uygun olarak kullanılan güncel teknolojiler ve bu teknolojilerin kullanımı konuları ele alıancaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan Eğitim Türleri ve teknolojileri |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzaktan Eğitim Türleri | |
2 | Uzaktan Eğitimde Güncel Teknolojiler | |
3 | Öğrenme Yönetim Sistemleri | |
4 | Medya Sunucuları | |
5 | İçerik Yazarlık Araçları | |
6 | Ölçme Değerlendirme Araçları | |
7 | Medya Editörleri | |
8 | İşbirliği Araçları | |
9 | Sanal Sınıf yazılımları | |
10 | Yapay zeka araçları | |
11 | Uzaktan Eğitim Standartları ve Araçları | |
12 | Etkileşim Yazılımları | |
13 | Uzaktan Eğitimde Teknoloji Seçimi | |
14 | Seçilen Teknoloji ile Uzaktan Eğitim Uygulaması Geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Horton, W., & Horton, K. (2003). E-learning Tools and Technologies: A consumer's guide for trainers, teachers, educators, and instructional designers. John Wiley & Sons. 2. Horton, W. (2011). E-learning by design. John Wiley & Sons. 3. Horton, W. K. (2000). Designing web-based training: How to teach anyone anything anywhere anytime (Vol. 1). New York, NY: Wiley. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | |||||
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan Eğitim Türleri ve teknolojileri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
3. Ödev | 20 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |