Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | UET 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknik yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, araştırmaların planlanması, yürütülmesi, raporlaştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Kavramını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitimde bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yeni araştırma metot ve tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Araştırma Kavramı | |
3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
4 | Eğitimde bilimsel araştırma nasıl yapılır | |
5 | Nitel araştırma teknikleri | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Nicel araştırma teknikleri | |
8 | Online araştırma veritabanları | |
9 | Off-line araştırma veritabanları | |
10 | Tez taslağı nasıl hazırlanır | |
11 | Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları | |
12 | Araştırma materyallerinin kataloglanması | |
13 | En yeni araştırma metot ve teknikleri | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. [2] Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi. [3] Çepni, S. (2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset Matbaacılık ve Ambalaj Sanayi. Trabzon. [4] Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik, İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | X | |||||
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma Kavramını geliştirir. | 0 | 0 | 2 | 5 | 0 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 |
2 | Eğitimde bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını kavrar. | 0 | 0 | 3 | 5 | 1 | 4 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 |
3 | Yeni araştırma metot ve tekniklerini uygulayabilir. | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|