Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer UET 503 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknik yeteneklerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, araştırmaların planlanması, yürütülmesi, raporlaştırılması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma Kavramını geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Eğitimde bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yeni araştırma metot ve tekniklerini uygulayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş
2 Araştırma Kavramı
3 Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri
4 Eğitimde bilimsel araştırma nasıl yapılır
5 Nitel araştırma teknikleri
6 Ara Sınav
7 Nicel araştırma teknikleri
8 Online araştırma veritabanları
9 Off-line araştırma veritabanları
10 Tez taslağı nasıl hazırlanır
11 Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları
12 Araştırma materyallerinin kataloglanması
13 En yeni araştırma metot ve teknikleri
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 

[2] Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi. 

[3] Çepni, S. (2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset Matbaacılık ve Ambalaj Sanayi. Trabzon.

 [4] Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik, İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur.
2 Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
3 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. X
4 Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. X
5 Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. X
6 Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. X
7 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. X
8 Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. X
9 Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
10 Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11 Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Araştırma Kavramını geliştirir. 0 0 2 5 0 4 2 2 0 0 3
2 Eğitimde bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını kavrar. 0 0 3 5 1 4 3 2 0 0 2
3 Yeni araştırma metot ve tekniklerini uygulayabilir. 0 0 1 3 0 2 1 2 0 0 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)