Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzaktan Eğitim ve Öğretime Giriş UET 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR İŞBULAN
Dersi Verenler Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Ebru ALBAYRAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, uzaktan eğitime yönelik giriş niteliğinde temel bilgilerin kavranabilmesidir.

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzaktan eğitimin tanımını yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Uzaktan öğretim uygulamalarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzaktan eğitim, temelleri ve tarihi
2 Uzaktan eğitim sistemi ve temel bileşenleri
3 Uzaktan eğitimde roller
4 Uzaktan öğretim teknolojileri
5 Uzaktan eğitim yönetim modelleri
6 Uzaktan eğitim yönetim yazılımları
7 Uzaktan eğitim etkinliklerinin tasarımlanması
8 Uzaktan öğrenme ve ilkeleri
9 İşbirliği geliştirme
10 Etkileşim
11 Uzaktan eğitim teknolojisi ve etkileşimin sağlanması
12 Uygulama geliştirme
13 Uygulama geliştirme
14 Final Projelerinin sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Kaya, Zeki. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem Yayıncılık
2. Demiray, Uğur. (1997). Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. X
2 Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. X
3 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. X
4 Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. X
5 Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. X
6 Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. X
7 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. X
8 Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. X
9 Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. X
10 Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
11 Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Uzaktan eğitimin tanımını yapar.
2 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklayabilir
3 Uzaktan öğretim uygulamalarını ifade eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6