Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vııı (Klarnet) CKL 408 8 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 Klarnetle ilgili araştırmalara  yönlendirmek 

  iİgili alan derslerine katkı sağlamak

 Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında  öngörü sahibi olmak

  Klarnetle eşlik bilincini kazandırma.

 Klarnetle transpoze icra  edilmesine katkı sağlamak.

Dersin İçeriği

Türk müziği makamlarının 4 ve 5 seste transpoze  edilmesinin çalışılması öğretilmesi ve icra edilmesi 

Türk Müziği makamlarının öğretilmesi ve icra edilmesine   repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi 

Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai  aranağme  koda  oyun havası  hakkında teorik bilgi ve  icrasının gösterilmesi

Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin gösterilmesi ve örnek eserler icrasının gösterilmesi ve dinletilmesi birlikte icra edilme çalışmalarına devam edilmesi 

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 4 SES TRANSPOZE UŞŞAK MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
2 4 SES TRANSPOZE KARCIĞAR MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
3 4 SESTRANPOZE HİCAZ MAKAMINDA İCRA BECEREİSİNİN KAZANILMASI. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
4 4 SES TRANSPOZE HÜZZAM MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI.
5 4 SESTRANPOZE SABA MAKAMINDA İCRA BECEREİSİNİN KAZANILMASI.
6 4 SES TRANSPOZE3 MAKAMDAGEÇKİLİ TAKSİM İCRASI BECERİSİNİN KAZANILMASI
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 4 ses transpoze Uşşak makamında seyir ve peşrev İcrası ve dinlenmesi Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
2 4 ses transpoze Uşşak makamında taksim öğretilmesi İcrası ve dinlenmesi Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
3 4 ses transpoze karcığar makamında seyir ve peşrev İcrası ve dinlenmesi Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
4 4 ses transpoze karcığar makamında taksim öğretilmesi İcrası ve dinlenmesi Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
5 4 ses Uşşak beyati ve karcığar makamlarının birlikte geçkili taksim öğretilmesi icrası ve birlikte eşlik yapılması Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
6 4 ses Uşşak beyati ve karcığar makamlarının birlikte geçkili taksim öğretilmesi icrası ve birlikte eşlik tekrarı Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
7 4 ses transpoze hicaz ve hicaz humayun makamlarında taksim öğretilmesi icra edilmesi ve dinletilmesi Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
8 4 ses transpoze hicaz ve hicaz humayun makamlarında taksim öğretilmesi icra edilmesi ve dinletilmesi tekrar Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
9 4 ses transpoze Hüzzam taksim icrası dinletilmesi ve birlikte eşlik çalışması Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
10 4 ses transpoze Seğah taksim icrası dinletilmesi ve birlikte eşlik çalışması Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
11 4 ses transpoze acemaşiran taksim icrası dinletilmesi ve birlikte eşlik çalışması Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
12 4 ses transpoze Saba taksim icrası dinletilmesi ve birlikte eşlik çalışması Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
13 4 ses transpoze Saba taksim icrası dinletilmesi ve birlikte eşlik çalışması tekrar Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün.
14 GENEL TEKRAR
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı 

 TRT Türk sanat Müziğii arşivi.

Ders Kaynakları

TürkMüziği Klarnet eğitimi  metin gülsün   

İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı  Türköğrenci notları 

Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 4 SES TRANSPOZE UŞŞAK MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. 5 5 5 5 5 5 5
2 4 SES TRANSPOZE KARCIĞAR MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4
3 4 SESTRANPOZE HİCAZ MAKAMINDA İCRA BECEREİSİNİN KAZANILMASI. 5 5 5 5 5 5 5
4 4 SES TRANSPOZE HÜZZAM MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. 5 5 5 5 5 5 5
5 4 SESTRANPOZE SABA MAKAMINDA İCRA BECEREİSİNİN KAZANILMASI. 5 5 5 5 5 5 5
6 4 SES TRANSPOZE3 MAKAMDAGEÇKİLİ TAKSİM İCRASI BECERİSİNİN KAZANILMASI 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5