Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroişlemciler | ADA 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olabilme. İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilme, farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilme ve yapılacak işe uygun olanı seçebilme, mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlayabilme, assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirebilme, yeni gelişen mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemlerini takip edebilme bilgi ve anlayışına sahip olabilme. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışmasını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Mikroişlemci mimarisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Hafıza birimlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yeni nesil mikroişlemciler, yeni nesil mikroişlemcilerde kullanılan yeni teknolojileri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroişlemci sistemlere genel bakış ve tarihi gelişimleri. | Ders Notu |
2 | Mikroişlemci ve mikroişlemcili sistemlere ait temel kavramlar. | Ders Notu |
3 | Mikrobilgisayarların yapısı ve mikroişlemci mimarisi. | Ders Notu |
4 | Sayı sistemleri, mikroişlemci ile haberleşme. | Ders Notu |
5 | Hafıza birimleri. | Ders Notu |
6 | Gömülü sistem programlama. CPU | Ders Notu |
7 | Alt seviye ve üst seviye programlama dilleri. | Ders Notu |
8 | İşletim sistemleri ve sistem yazılımları. | Ders Notu |
9 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı sistem ürünlerinde adresleme ve programlama. | Ders Notu |
10 | Vize | |
11 | Altprogramlar, kesmeler. | Ders Notu |
12 | Dijital/analog Çeviriciler. | Ders Notu |
13 | Analog Dijital Çeviriciler. | Ders Notu |
14 | Yeni nesil mikroişlemciler, yeni nesil mikroişlemcilerde kullanılan yeni teknolojiler. | Ders Notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışmasını bilir | |||||||||
2 | İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilir | |||||||||
3 | Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilir | |||||||||
4 | Mikroişlemci mimarisini bilir | |||||||||
5 | Hafıza birimlerini bilir | |||||||||
6 | Yeni nesil mikroişlemciler, yeni nesil mikroişlemcilerde kullanılan yeni teknolojileri bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 312 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |