Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Boya Duyarlı Güneş Pilleri | YES 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye coğrafi konumu itibariyle dünyada güneş kuşağı olarak tarif edilen bölge içinde bulunmaktadır. Güneş enerjisinden etkin bir şekilde faydalanmak için öncelikle boya duyarlı güneş pillerinin tasarımı ve üretimleri konusunda bilgi sahibi olunmalıdır. |
Dersin İçeriği | Güneş enerjisi ve enerji dönüşüm sistemleri, Birinci, ikinci ve üçüncü nesil güneş pilleri, Moleküler orbitaller ve spektroskopi, Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) çalışma prensibi, Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) bileşenleri, DSSC’de kullanılan yarı iletken malzemeler ve elektrotlar, DSSC’de kullanılan elektrolitler, DSSC’de kullanılan Rutenyum kompleks boyalar, DSSC’de kullanılan Metal porfirin kompleks boyalar, DSSC’de kullanılan sentetik organik boyalar, DSSC’de kullanılan doğal boyalar, DSSC verimi, kararlılığı ve bozunumu, DSSC hazırlama teknikleri ve endüstriyel uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Birinci, ikinci ve üçüncü nesil güneş pilleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | |
2 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) çalışma prensibini bilir | Anlatım, | |
3 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) bileşenlerini bilir | Soru-Cevap, | |
4 | DSSC’de kullanılan elektrolitler hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, | |
5 | DSSC’de kullanılan doğal ve sentetik organik boyaları bilir | Anlatım, | |
6 | DSSC verimi, kararlılığı ve bozunumunu bilir | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güneş enerjisi ve enerji dönüşüm sistemleri | Ders Notları |
2 | Birinci, ikinci ve üçüncü nesil güneş pilleri | Ders Notları |
3 | Moleküler orbitaller ve spektroskopi | Ders Notları |
4 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) çalışma prensibi | Ders Notları |
5 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) bileşenleri | Ders Notları |
6 | DSSC’de kullanılan yarı iletken malzemeler ve elektrotlar | Ders Notları |
7 | DSSC’de kullanılan elektrolitler | Ders Notları |
8 | DSSC’de kullanılan Rutenyum kompleks boyalar | Ders Notları |
9 | Ara sınav | Ders Notları |
10 | DSSC’de kullanılan Metal porfirin kompleks boyalar | Ders Notları |
11 | DSSC’de kullanılan sentetik organik boyalar | Ders Notları |
12 | DSSC’de kullanılan doğal boyalar | Ders Notları |
13 | DSSC verimi, kararlılığı ve bozunumu | Ders Notları |
14 | DSSC hazırlama teknikleri ve endüstriyel uygulamaları | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Birinci, ikinci ve üçüncü nesil güneş pilleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
2 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) çalışma prensibini bilir | ||||||
3 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) bileşenlerini bilir | ||||||
4 | DSSC’de kullanılan elektrolitler hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | DSSC’de kullanılan doğal ve sentetik organik boyaları bilir | ||||||
6 | DSSC verimi, kararlılığı ve bozunumunu bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |