Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Araştırmalarında Yöntem | GZT 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN GÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, iletişim ve gazetecilik çalışmalarında kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi vermek, örneklerle ve uygulamalarla alana dair bilimsel araştırma pratiği kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında nicel ve nitel araştırma yaklaşımının iletişim araştırmalarındaki yeri, alanda kullanılan nicel ve nitel yöntemler tanıtılmaya ve örneklerle açıklanmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve Medya Araştırmaları: Konu, Kapsam ve Çalışma Alanları | |
2 | İletişim Araştırmalarının Tarihsel Gelişimi | |
3 | İletişim Araştırmalarında Paradigma Dönüşümü | |
4 | İletişim/Medya Çalışmalarında Araştırma Tasarımı: | |
5 | Nicel Yaklaşım ve Araştırma Tasarımı | |
6 | Nitel Yaklaşım ve Araştırma Tasarımı | |
7 | Karma Araştırma Tasarımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim ve Medya Çalışmalarında Kullanılan Temel Yöntem ve Teknikler | |
10 | İletişim ve Medya Çalışmalarında Kullanılan Temel Yöntem ve Teknikler | |
11 | Yeni Medya Çalışmalarında Yöntem ve Teknikler | |
12 | Medya Çalışmalarında Etik | |
13 | Örnek tez/makale/proje incelemeleri | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kümbetoğlu, B. (2005).Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, Bağlam Yay. Glesne, C. (2014) Nitel araştırmaya giriş, (Çev. Ed.) Ersoy, A.-Yalçınoğlu, P., Anı Y., Ankara Binark, M. (2015). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ayrıntı Yayınları, İstanbulErdoğan, İ. (2012) Pozitivist Metodoloji ve Ötesi, Erk Yayınları, Ankara Gulbenkian Komisyonu (2016). Sosyal Bilimleri Açın, Çev. Ş. Tekeli, Metis Yay. Kuhn, T. (2017). Bilimsel Devrimlerin Yapısı. Çev. N.Kuyaş.Kırmızı Yayınları Merriam, S. (2015). Nitel Araştırma Yöntemleri. Çev.Ed. S. Turan. Nobel Yayıncılık, Ankara Punch K. (2005) Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi Yıldırım A ve Şimşek H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Y., Ankara Yıldırım, B. (2015). (Ed.). İletişim Araştırmalarında Yöntemler. Literatürk, Konya Neuman, L.N. (2019). Toplumsal Araştırma Yöntemleri. (I-II). (Çev.) Ö. Akkaya, Siyasal Kitabevi, Ankara
Margrit Schreier (2012) Qualitative content analysis in practice, Sage P. Van Dijk, T vd. (2020) Söylem ve ideoloji, Haz.B.Çoban-Z.Özarslan. Su Yayınevi, İstanbul Güllüoğlu, Ö. (2012) İletişim bilimlerinde araştırma yöntemleri - yazılı metin çözümleme-görsel metin çözümleme, Ütopya Y., Ankara Ergül, H. (2013) Sahanın Sesleri-İletişim Araştırmalarında Etnografik Yöntem, Bilgi Üni. Y., İstanbul |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 48 | 3 | 144 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |