Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Decısıon Support System | ENM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | -- |
Önerilen Seçmeli Dersler | -- |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Furkan Yener |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It aims to provide effective decision support to managers by using information technologies and decision making methods (operation research, simulation, etc.). It focuses on how to create and manage a decision support system, especially in production and logistics, transportation, health, military, education, construction, etc. |
Dersin İçeriği | Decision support systems, general features of decision support systems, structure and components of decision support systems, design of a new decision support system, OLAP, Data Warehouse and data mining, web technologies and group decision support systems, expert systems, Intelligent Decision Support Systems |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi sistemlerinin organizasyonlar üzerindeki etkisini yorumlayabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Bir kurumda karar destek sistemlerine olan gerksinimi analiz edebilir. Karar destek sistemi veritabanı tasarlayabilir | Gözlem, | |
3 | Karar destek sistemi oluşturulmasında kullanılan teknolojilerin seçimi ve değerlendirmesini yapabilir. | Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, | |
4 | Yeni bir karar destek sistemi geliştirebilir. | Soru-Cevap, | |
5 | Karar destek sistemleri geliştirmek için fırsatları belirler ve değerlendirebilir. | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Changing Role of Information Systems in Organizations | |
2 | Decision Support Systems | |
3 | Decision Support System Types | |
4 | Management Support Systems, Fundamentals of Information Systems and Relationships with Decision Support Systems | |
5 | Basic Components of Decision Support System | |
6 | Database Design and Applications in Decision Support System | |
7 | Next Generation Decision Support Systems and Business intelligence as a decision support system | |
8 | OLAP | |
9 | Data Warehouse and Data Lake | |
10 | Data Driven Decision Support Systems | |
11 | Data Analysis and Machine Learning | |
12 | Expert Systems | |
13 | Intelligent Decision Support Systems | |
14 | Evaluation of term papers |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Decision Support Systems Lecture Notes: www.icil.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | 1.Turban, E., Aronson, J., Decision Support and Intelligent Systems, Prentice-Hall, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi sistemlerinin organizasyonlar üzerindeki etkisini yorumlayabilir. | ||||||
2 | Bir kurumda karar destek sistemlerine olan gerksinimi analiz edebilir. Karar destek sistemi veritabanı tasarlayabilir | ||||||
3 | Karar destek sistemi oluşturulmasında kullanılan teknolojilerin seçimi ve değerlendirmesini yapabilir. | ||||||
4 | Yeni bir karar destek sistemi geliştirebilir. | ||||||
5 | Karar destek sistemleri geliştirmek için fırsatları belirler ve değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |