Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Bilimlerinde İstatistik Uygulamaları ECE 502 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Levent ERTUNA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, veri ve istatistik ile ilgili kavramları açıklayabilmek, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapabilmek ve araştırma yöntemine, veriye uygun analizlerini yapabilmek.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmalarda veri analizine ait temel kavramlar, İstatistiksel program tanıtımı ve temel düzeyde kullanım,  betimsel istatistik, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, frekans analizi, grafiksel analiz, korelasyon, regresyon, anlam çıkarıcı istatistik, hipotez testleri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistik, ölçme değerlendirme yollarını bilir ve kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İstatistikte temel kavramlar
2 İstatistiksel yöntemler
3 SPSS Tanıtımı / Veri Girişi
4 Betimsel İstatistik
5 Betimsel İstatistik Bilgisayar Uygulamaları
6 Korelasyon + Bilgisayar Uygulamaları
7 Regresyon + Bilgisayar Uygulamaları
8 Anlam Çıkarıcı istatistik
9 Ki-Kare Bağımsızlık Testi + Bilgisayar Uygulamaları
10 Tek örneklem için t-testi + Bilgisayar Uygulamaları
11 Bağımsız örneklemler için t-testi + Bilgisayar Uygulamaları
12 Bağımlı örneklemler için t-testi + Bilgisayar Uygulamaları
13 ANOVA + Bilgisayar uygulamaları
14 ANOVA + Bilgisayar uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ho, R. (2013). Handbook of univariate and multivariate data analysis with IBM SPSS. CRC press.

Lane. S.,  Raymond, M.,Haladyna, T.M., (2016). Handbook of test development. Routledge.

Pallant, J. (2020). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS. Routledge.

Stevens, J. P. (2012). Applied multivariate statistics for the social sciences. Routledge.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur.
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir.
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler.
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular.
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar.
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
1 Bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistik, ölçme değerlendirme yollarını bilir ve kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6