Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seç I: Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitimi ECE 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye ve dünyadaki okul öncesi eğitim süreçlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve sonuçların değerlendirilerek yeni bir model önerisinde bulunmak.

Dersin İçeriği

Dünyada ve Türkiye’de okulöncesi eğitimin tarihsel gelişimi ve okulöncesi eğitimin geliştirilmesinde izlenen stratejiler. Avrupa ve Türk Eğitim Sistemi içinde okulöncesi eğitimin yeri ve eğitim kademesine verilen önemin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Okulöncesinde uygulanan farklı eğitim modellerine eleştirel bakış. Dünyada okul öncesi eğitimin finansmanı ve kaynakların geliştirilmesi. Okulöncesi eğitimin geliştirilmesinde ve yaygınlaştırılmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişimini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişiminin özelliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modellerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modellerinin özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Türkiye'de farklı okul öncesi eğitim modellerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Dünya ve Türkiye'de farklı okul öncesi eğitim modellerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Dünya'da farklı okul öncesi eğitim modellerini göz önünde bulundurarak Türkiye şartlarına uygun bir model önerisinde bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişimi
2 Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişimi
3 Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
4 Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
5 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri
6 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri
7 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri
8 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri
9 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri
10 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri
11 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri
12 Dünya'da uygulanan farklı okul öncesi eğitim modellerinin karşılaştırılması
13 Okul öncesi eğitime yeni bir model önerisinin tartışılması
14 Tartışma ve değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demirel, Özcan. (1996) Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara, USEM

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. X
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. X
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. X
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. X
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. X
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
1 Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişimini açıklar 5 5 5 5 5
2 Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişiminin özelliklerini bilir 5 5 5 5 5
3 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modellerini bilir. 5 5 5 5 5
4 Dünyada farklı okul öncesi eğitim modellerinin özelliklerini açıklar. 5 5 5 5 5 5
5 Türkiye'de farklı okul öncesi eğitim modellerini bilir. 5 5 5 5 5 5
6 Dünya ve Türkiye'de farklı okul öncesi eğitim modellerini karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5
7 Dünya'da farklı okul öncesi eğitim modellerini göz önünde bulundurarak Türkiye şartlarına uygun bir model önerisinde bulunur. 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Performans Görevi (Seminer) 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6