Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç I: İleri Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi | ECE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı gelişim ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve çocukların sağlıklı gelişimleri için gelişim alanları çerçevesinde temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Gelişim ile ilgili temel kavramlar, kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları, bu gelişim alanlarını etkileyen etmenler, temel gelişimsel özellikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi hakkında temel kavramları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Çocuğun gelişim alanlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Temel gelişimsel özellikleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Temel gelişimsel özellikler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Temel gelişimsel özellikler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Temel gelişimsel özellikler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi hakkında temel kavramları kavrar. | ||||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını öğrenir. | ||||||
3 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenleri kavrar. | ||||||
4 | Temel gelişimsel özellikleri öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |