Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | ORH 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS Ar. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları |
Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikopatolojinin tarihinin bilir ve ruhsal bozukluğu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Psikopatolojide güncel paradigmaları bilir | Tartışma, Eğitsel Oyun, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Kaygı bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Travma sonrası stres bozukluğu ve akut stres bozukluğunu, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Disosiyatif bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Bedensel belirti ve ilişkili bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | Duygudurum bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Psikopatolojinin Tarihi Ve Ruhsal Bozukluğu Tanımlama | Okuma |
2 | Psikopatolojide Güncel Paradigmalar (Genetik, Sinirbilim, Bilişsel Davranışçı, Strese Yatkınlık) | Okuma |
3 | Duygudurum Bozuklukları | Okuma |
4 | Duygudurum Bozukluklarının Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
5 | Kaygı Bozuklukları | Okuma |
6 | Kaygı Bozukluklarının Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
7 | Obsesif Kompulsif Ve İlişkili Bozukluklar | Okuma |
8 | Ara Sınav | Okuma |
9 | Obsesif Kompulsif Ve İlişkili Bozuklukların Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
10 | Travma Sonrası Stres Bozukluğu Ve Akut Stres Bozukluğu | Okuma |
11 | Travma Sonrası Stres Bozukluğu Ve Akut Stres Bozukluğunun Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
12 | Disosiyatif Bozukluklar | Okuma |
13 | Bedensel Belirti Ve İlişkili Bozukluklar | Okuma |
14 | Bedensel Belirti Ve İlişkili Bozuklukların Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000. |
Ders Kaynakları | Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Daniel T. Sciarra , Vance L. Austin, Nobel Akademik Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikopatolojinin tarihinin bilir ve ruhsal bozukluğu tanımlar | |||||||||||
2 | Psikopatolojide güncel paradigmaları bilir | |||||||||||
3 | Kaygı bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | |||||||||||
4 | Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | |||||||||||
5 | Travma sonrası stres bozukluğu ve akut stres bozukluğunu, etiyolojisini ve tedavisini bilir | |||||||||||
6 | Disosiyatif bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | |||||||||||
7 | Bedensel belirti ve ilişkili bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | |||||||||||
8 | Duygudurum bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 195 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |