Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları ORH 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EYÜP ÇELİK
Dersi Verenler Prof.Dr. EYÜP ÇELİK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Ar. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları

Dersin İçeriği

Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikopatolojinin tarihinin bilir ve ruhsal bozukluğu tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
2 Psikopatolojide güncel paradigmaları bilir Tartışma, Eğitsel Oyun, Çoktan Seçmeli Testler,
3 Kaygı bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir Beyin Fırtınası, Anlatım, Çoktan Seçmeli Testler,
4 Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Çoktan Seçmeli Testler,
5 Travma sonrası stres bozukluğu ve akut stres bozukluğunu, etiyolojisini ve tedavisini bilir Anlatım, Tartışma, Çoktan Seçmeli Testler,
6 Disosiyatif bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir Anlatım, Çoktan Seçmeli Testler,
7 Bedensel belirti ve ilişkili bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir Anlatım, Bireysel Çalışma, Çoktan Seçmeli Testler,
8 Duygudurum bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Psikopatolojinin Tarihi Ve Ruhsal Bozukluğu Tanımlama Okuma
2 Psikopatolojide Güncel Paradigmalar (Genetik, Sinirbilim, Bilişsel Davranışçı, Strese Yatkınlık) Okuma
3 Duygudurum Bozuklukları Okuma
4 Duygudurum Bozukluklarının Etiyolojisi Ve Tedavisi Okuma
5 Kaygı Bozuklukları Okuma
6 Kaygı Bozukluklarının Etiyolojisi Ve Tedavisi Okuma
7 Obsesif Kompulsif Ve İlişkili Bozukluklar Okuma
8 Ara Sınav Okuma
9 Obsesif Kompulsif Ve İlişkili Bozuklukların Etiyolojisi Ve Tedavisi Okuma
10 Travma Sonrası Stres Bozukluğu Ve Akut Stres Bozukluğu Okuma
11 Travma Sonrası Stres Bozukluğu Ve Akut Stres Bozukluğunun Etiyolojisi Ve Tedavisi Okuma
12 Disosiyatif Bozukluklar Okuma
13 Bedensel Belirti Ve İlişkili Bozukluklar Okuma
14 Bedensel Belirti Ve İlişkili Bozuklukların Etiyolojisi Ve Tedavisi Okuma
Kaynaklar
Ders Notu

Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000.
Kuzgun Yıldız, Bacanlı Feride, Mesleki Olgunluk Ölçeği El Kitabı, Meb. Yayınları, 1996.
Crıtes, J.O., Vocational Psychology, New York: Mc. Graw-Hill

Ders Kaynakları

Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Daniel T. Sciarra , Vance L. Austin, Nobel Akademik Yayıncılık

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur.
2 Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
3 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
4 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur.
5 Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
6 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
7 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır.
8 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir.
9 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
10 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Psikopatolojinin tarihinin bilir ve ruhsal bozukluğu tanımlar
2 Psikopatolojide güncel paradigmaları bilir
3 Kaygı bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir
4 Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir
5 Travma sonrası stres bozukluğu ve akut stres bozukluğunu, etiyolojisini ve tedavisini bilir
6 Disosiyatif bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir
7 Bedensel belirti ve ilişkili bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir
8 Duygudurum bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 195
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,8
Dersin AKTS Kredisi 6