| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bozuklukları | ORH 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS Ar. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları |
| Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikopatolojinin tarihinin bilir ve ruhsal bozukluğu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | Psikopatolojide güncel paradigmaları bilir | Tartışma, Eğitsel Oyun, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | Kaygı bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 5 | Travma sonrası stres bozukluğu ve akut stres bozukluğunu, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 6 | Disosiyatif bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 7 | Bedensel belirti ve ilişkili bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 8 | Duygudurum bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Psikopatolojinin Tarihi Ve Ruhsal Bozukluğu Tanımlama | Okuma |
| 2 | Psikopatolojide Güncel Paradigmalar (Genetik, Sinirbilim, Bilişsel Davranışçı, Strese Yatkınlık) | Okuma |
| 3 | Duygudurum Bozuklukları | Okuma |
| 4 | Duygudurum Bozukluklarının Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
| 5 | Kaygı Bozuklukları | Okuma |
| 6 | Kaygı Bozukluklarının Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
| 7 | Obsesif Kompulsif Ve İlişkili Bozukluklar | Okuma |
| 8 | Ara Sınav | Okuma |
| 9 | Obsesif Kompulsif Ve İlişkili Bozuklukların Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
| 10 | Travma Sonrası Stres Bozukluğu Ve Akut Stres Bozukluğu | Okuma |
| 11 | Travma Sonrası Stres Bozukluğu Ve Akut Stres Bozukluğunun Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
| 12 | Disosiyatif Bozukluklar | Okuma |
| 13 | Bedensel Belirti Ve İlişkili Bozukluklar | Okuma |
| 14 | Bedensel Belirti Ve İlişkili Bozuklukların Etiyolojisi Ve Tedavisi | Okuma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000. |
| Ders Kaynakları | Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Daniel T. Sciarra , Vance L. Austin, Nobel Akademik Yayıncılık
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikopatolojinin tarihinin bilir ve ruhsal bozukluğu tanımlar | |||||||||||
| 2 | Psikopatolojide güncel paradigmaları bilir | |||||||||||
| 3 | Kaygı bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | |||||||||||
| 4 | Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini açıklayabilir | |||||||||||
| 5 | Travma sonrası stres bozukluğu ve akut stres bozukluğunu, etiyolojisini ve tedavisini bilir | |||||||||||
| 6 | Disosiyatif bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | |||||||||||
| 7 | Bedensel belirti ve ilişkili bozuklukları, etiyolojisini ve tedavisini bilir | |||||||||||
| 8 | Duygudurum bozukluklarını, etiyolojisini ve tedavisini bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 195 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||