Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Edinimi | TTO 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Tuğba DEMİRTAŞ TOLAMAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı ikinci dil ediniminin altında yatan prensip ve süreçlerin irdelenmesidir. Bir diğer amaç alandaki araştırma metinlerinin eleştirel bir biçimde ele alınması ve son olarak da dil edinimi ile dil öğretimi arasındaki ilişinin ortaya konulmasıdır. |
Dersin İçeriği | Çocukta dil edinimi süreci; birinci ve ikinci dil edinimi kuramları; dil ediniminin aşamaları, kelime türlerinin edinimi, zaman kavramı, zaman kullanımı, tümce, olumsuzluk edinimi, evet-hayır soruları, diğer yapılar; birinci ile ikinci dil edinim sürecinin karşılaştırılması; iki dillilik; ikinci dil edinimini etkileyen faktörler (çevre, yaş, tutum, motivasyon vb.); çocuklarda ve yetişkinlerde dil ediniminin karşılaştırılması; dil ediniminin ikinci dil öğrenmeye etkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dil edinimi kavramını ve süreçlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Dil edinimi ve dil öğretimi ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Dil edinimi kavramına ilişkin alandaki araştırmaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin ana hatları. Terminolojinin tanıtılması ve araştırma problemlerinin ortaya konulması | |
2 | Dil ediniminde yaş | |
3 | İkinci dil ediniminde dilsel boyut | |
4 | Aradil süreçleri | |
5 | Gelişim sıralamaları | |
6 | Bağlam içinde Aradil | |
7 | Girdi ve Çıktı | |
8 | Etkileşim | |
9 | Dil öğreniminin bilişsel boyutu: Dikkat | |
10 | Dil öğreniminin bilişsel boyutu: Dil yatkınlığı ve bellek | |
11 | Kişilik, Öğrenme Türleri, Duygulanım ve Motivasyon | |
12 | İkinci dil ediniminde toplumsal bağlam ve dil kullanımı | |
13 | İkinci dil edinimi için eğitsel stratejiler I | |
14 | İkinci dil edinimi için eğitsel stratejiler II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | https://drive.google.com/drive/folders/1THzoGwwhu9wjX42YzMKK3ShdSI-FqGd7 |
Ders Kaynakları | Doughty, C. & Williams, J. (Eds.).(1998). Focus on form in classroom second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Gass, S. M. & Selinker, L. (2008). Second language acquisition: An introductory course. Mahwah, NJ: Erlbaum Larsen-Freeman, D., & Long, M. H. (1991) An introduction to second language acquisition theory and research. London: Longman. Lightbown, P. & Spada, N. (1999). How languages are learned. London: Oxford University Press (Revised Edition). Mackey, A. & Gass, S. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah, NJ: Lawrence Erlabaum Associates. Pyrczak, F., & Randall R. B. (2003). Writing Empirical Research Reports, 4th edition, Glendale, CA: Pryczak Publishing.
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dil edinimi kavramını ve süreçlerini kavrar. |
2 | Dil edinimi ve dil öğretimi ilişkisini kavrar. |
3 | Dil edinimi kavramına ilişkin alandaki araştırmaları tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |