Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil ve Kültür | TTO 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir toplumun ayakta tutan dil, kültür ve edebiyat gibi değerleri hatırlatmak ve önemlerini belirtmek için konulmuştur. |
Dersin İçeriği | Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve ögeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve asimilasyon; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil ve biliş arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi; küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Kültürün oluşum evrelerinden anlatır. | ||
2 | 2) İnsan kültür ilişkisini anlatır. | ||
3 | 3) Kültürün bir toplum için ne ifade ettiğini açıklar. | ||
4 | 4) Dilin çok yönlü bir olgu olduğunu açıklar. | ||
5 | 5) Dil -toplum birliği arasındaki o kopmaz ilişkiyi açıklar. | ||
6 | 6) Dil-kültür ve edebiyatın toplumu geliştirdiğini açıklar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar | |
2 | Kültürün kaynakları ve ögeleri | |
3 | Sözlü ve yazılı kültür | |
4 | Maddi ve manevi kültür | |
5 | Kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve asimilasyon | |
6 | Bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür | |
7 | Semboller sistemi olarak dil, dilin insan bilincine etkisi | |
8 | Kültür, dil ve biliş arasındaki ilişki | |
9 | Dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi Dil ve kültürün aktarımı | |
10 | Vize-Ara Sınav | |
11 | Ulusal kimlik ve dil | |
12 | Kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri | |
13 | Kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi | |
14 | Küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Şükrü Ünalan, Dil ve Kültür, Kendi Yayını, Mart 2002. Nermi Uygur, Kültür Kuramı, Yapı Kredi Yay. İstanbul Nermi Uygur, Dilin Gücü, Yapı Kredi Yay. İstanbul Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Remzi kitabevi, İstanbul |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | 1) Kültürün oluşum evrelerinden anlatır. |
2 | 2) İnsan kültür ilişkisini anlatır. |
3 | 3) Kültürün bir toplum için ne ifade ettiğini açıklar. |
4 | 4) Dilin çok yönlü bir olgu olduğunu açıklar. |
5 | 5) Dil -toplum birliği arasındaki o kopmaz ilişkiyi açıklar. |
6 | 6) Dil-kültür ve edebiyatın toplumu geliştirdiğini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|