Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim | MMM 110 | 2 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DERYA KIRSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine parçalarının izdüşüm resimlerini ve kesit resimlerini çizebilme, bu resimleri ölçülendirme, çizilmiş resimleri okuyabilme ve bu faaliyetlerde bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Teknik resim terminolojisi, resim araç-gereçleri, perspektif resimler, temel ve yardımcı görünüşler, ölçülendirme, kesit resimler, resim okuma, serbest elle çizim, AUTOCAD programı ile bilgisayarda çizim konularını kapsamaktadır. Ders içinde elle çizime ve bilgisayar ile çizime yönelik olarak çok sayıda uygulama yaptırılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim kurallarını bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Perspektif resmi bilinen parçanın görünüşlerini çizer ve ölçülendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Parçanın kesit resmini çizer. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çizimde bilgisayarı etkin olarak kullanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GİRİŞ: Tanışma, dersle ilgili genel hususlar, resim araç gereçleri, resim kâğıtları, çizgi tipleri, ölçek, perspektif resimler. | |
2 | GÖRÜNÜŞLER: Konu Anlatımı: Görünüşlerin (izdüşümler) oluşturulması. | |
3 | PERSPEKTİFTEN GÖRÜNÜŞ ÇIKARMA: Uygulamalar: Görünüş çizme uygulamaları. | |
4 | ÖLÇÜLENDİRME: Konu Anlatımı: Ölçülendirme kuralları ve ilgili uygulamalar. | |
5 | GÖRÜNÜŞ ÇIKARMA VE ÖLÇÜLENDİRME: Uygulamalar: Görünüş çizme ve ölçülendirme uygulamaları. | |
6 | KESİT RESİMLER: Konu Anlatımı: Kesit alma kuralları, tam kesit, yarım kesit, döndürülmüş kesit, kısmi kesit, kademeli kesit, profil kesit. AutoCAD çizim programına giriş. | |
7 | KESİT RESİMLER: Uygulamalar | |
8 | BİLGİSAYARDA ÇİZİM UYGULAMALARI: Konu Anlatımı: Şablon dosya hazırlama, Draw&Modify komutları | |
9 | BİLGİSAYARDA ÇİZİM UYGULAMALARI: Temel geometrik şekiller | |
10 | Vize | |
11 | BİLGİSAYARDA ÇİZİM UYGULAMALARI: Uygulamalar: Görünüş çizme uygulamaları. | |
12 | BİLGİSAYARDA ÇİZİM UYGULAMALARI: Uygulamalar: Görünüş çizme uygulamaları. | |
13 | BİLGİSAYARDA ÇİZİM UYGULAMALARI: Uygulamalar: Kesit resim uygulamaları. | |
14 | BİLGİSAYARDA ÇİZİM UYGULAMALARI: Uygulamalar: Perspektif çizim uygulamaları. |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | TeknikResim Ders Notu, Kaptı A.O. |
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik resim kurallarını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Perspektif resmi bilinen parçanın görünüşlerini çizer ve ölçülendirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Parçanın kesit resmini çizer. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Çizimde bilgisayarı etkin olarak kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |