Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topografik Anatomi (Baş-Boyun) | DHF 422 | 4 | 1 + 0 | 1 | 1 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan anatomisini oluşturan baş-boyun bölgesini oluşturan kemik, eklem, kas, damar ve sinirlerin hem ayrı yapılar şeklinde hem de bölgesel olarak ele alınarak konu hakkında teorik ve pratik bilgilerin edinilmesidir. İleri derece baş boyun anatomisine hakimiyetin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Kraniyal sinirler, pterygopalatin-infratemporal-temporal fossalar, boyun fasyaları ve enfeksiyon yayılım yolları, tükürük bezleri, TME, paranazal sinüsler, kranyumun gelişimi, maksillofasiyal bölgenin biyomekanik özellikleri, nörovasküler komplikasyonlarda anatomik mekanizmalar, baş-boyun kesitsel anatomi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neurocranium | |
2 | Viscerocranium | |
3 | Ağız anatomisi | |
4 | Ağız anatomisi | |
5 | Boyun Bölgesi ve Boyun Üçgenleri | |
6 | Kraniyal Sinirler | |
7 | Kraniyal Sinirler | |
8 | Kraniyal Sinirler | |
9 | Baş-Boyun Bölgesi Damar ve Sinirler | |
10 | Baş-Boyun Bölgesi Damar ve Sinirler | |
11 | Fossa temporalis-fossa infratemporalis | |
12 | Fossa pterygopalatina | |
13 | Yüz anatomisi kliniği | |
14 | Baş-boyun kesitsel anatomi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Netter FH. Diş hekimleri için baş ve boyun anatomisi atlası 3-Her Yönüyle Anatomi Prof.Dr.Yasin ARİFOĞLU 4-Diş Hekimliği İçin Anatominin Temelleri 5-Sabotta Anatomi Konu Anlatımı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|