Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Diş Hekimliğine Giriş | DHF 142 | 1 | 1 + 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Diş Hekimliği Fakültesinde anabilim dallarının ilgi alanlarını tanıtmak, Ağız bakımı, ağız bakım araçları, süt ve daimi dişlenme, kütüphane, dokümantasyon, literatür tarama, klinikte hijyen,sterilizasyon ve dezenfeksiyon, klinikte kullanılan ilaç gruplarının genel bilgisi, klinikte uygun çalışma koşul ve pozisyonları ile ilgili bilgi aktarmaktır |
Dersin İçeriği | Diş Hekimliği Fakültesinde anabilim dallarının ilgi alanlarını tanıtımı, ağız bakımı, ağız bakım araçları, süt ve daimi dişlenme, kütüphane, dokümantasyon, literatür tarama, klinikte hijyen,sterilizasyon ve dezenfeksiyon, klinikte kullanılan ilaç gruplarının genel bilgisi, klinikte uygun çalışma koşul ve pozisyonları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diş Hekimliği Fakültesinin tanıtımı, Akademik ve idari yapılanma. | |
2 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı | |
3 | Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Anabilim Dalı | |
4 | Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı | |
5 | Periodontoloji Anabilim Dalı | |
6 | Endodonti Anabilim Dalı | |
7 | Restoratif Diş Hekimliği Anabilim Dalı | |
8 | Pedodonti Anabilim Dalı | |
9 | Ortodonti Anabilim Dalı | |
10 | Oral Hijyen yöntemleri, Fırçalama teknikleri. | |
11 | Oral hijyen için kullanılan ürünler. Diş macunları, diş ipleri, gargaralar, diş arası fırçaları, ağız duşları. | |
12 | Ara SINAV | |
13 | Süt Dişleri, Süt dişlerinin gelişimi ve morfolojisi | |
14 | Daimi dişlerin gelişimi, sürmesi. | |
15 | Diş dokuları, kalsifikasyon, erüpsiyon, atrizyon. | |
16 | Kanıta Dayalı Diş Hekimliğine Giriş, Kütüphane kullanımı ve literatür taraması. | |
17 | Koruyucu Diş Hekimliğine Giriş | |
18 | Klinik Hijyen, Sterilizasyon-Dezenfeksiyon Kavramları. | |
19 | Standart Enfeksiyon Kontrol Yöntemleri. | |
20 | Diş Hekimliğinde Kullanılan Aletler-I | |
21 | Diş Hekimliğinde Kullanılan Aletler-II | |
22 | ARA SINAV | |
23 | Diş Hekimliği Kliniğinde Kullanılan İlaç Grupları. (Giriş) | |
24 | Akılcı Antibiyotik Kullanımı. | |
25 | Diş Hekimliğinde Radyoloji Güvenliği. | |
26 | Diş Hekimliğinde Ergonomi ve Önemi. | |
27 | Diş Hekimliğinde Beslenme ve Önemi. | |
28 | Tartışma. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derslerin sunumları, kaynak kitaplar. |
Ders Kaynakları | Christine M Blue. (2016) Darby’s Comprehensive Review of Dental Hygiene, 8th Edition. Frans PGM, van der Linden. (2016) Development of Human Dentition. Dezenfeksiyon, Antisepsi, Sterilizasyon Derneği (2015). Sterilizasyon Dezenfeksiyon Rehberi. Betty Ladley Finkbeiner (2000) Four-Handed Dentistry: A Handbook of Clinical Application and Ergonomic Concepts. Mustafa Altındiş (2016) Diş Hekimliğinde Etkin ve Akılcı Antibiyotik Kullanımı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |