Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Hazırlık | ELT 001 | 9 | 20 + 0 | 20 | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, Öğr.Gör. ORKUN ÖZTÜRK, Öğr.Gör. KÜBRA NUR AYAZ ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bölüm zorunlu hazırlık sınıfının amaccı, bölüm öğrencilerinin yabancı dil seviyelerini B2 seviyesine getirmek ve öğrendikleri yabancı dili akıcı bir şekilde dört temel dil becerisi anlamında kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Zorunlu hazırlık sınıfı yabancı dil dersi bir akademik yıldır ve üç temel içerikten oluşur. Haftalık 20 ders saati olan bu ders, haftalık 15 ders saati Main Course ve haftalık 5 ders saati dil becerileri olarak yürütülür. Yıl sonu değerlendirmesi tek ders olarak yapılır, ve zorunlu hazırlık sınıfından başarılı sayılmak için akademik yıl sonunda yapılan yeterlilik sınavından 100 puan üzerinden 80 puan alınması gerekmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancı Dil öğretmeni olabilmek için gerekli yabancı dil seviyesine sahiptir. | ||
2 | İngilizce dilinde okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirir. | ||
3 | Mesleği ile ilgili akademik yayınları takip edecek seviyede yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||
4 | İngilizcenin sesletim sistemine hakim olur. Cümle yapılarını gerektiği yerde ve doğru kullanır. | ||
5 | Kendi kültürü ve farklı kültürler arasında etkileşim sağlamaya açık ve öğrenmeye istekli olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SaUPET (Sakarya Üniversitesi Zorunlu Hazırlık Sınıfı İngilizce Yeterlilik Sınavı) | |
2 | Öğrenciler günlük hayatla ilgili konuşur, fikirlerini ifade edebilir, önerilerde bulunabilir.. | Öğrenciler cümlenin elemanlarını tanır ve bulur. Paragrafın bölümlrini tanır, giriş cümlesi yazabilir. |
3 | Öğrenciler günlük hayatta karşılaştıkları olaylarla ilgili konuşabilir. Kendileri ve aileleriyle ilgili konuşur ve yazar. | Basit cümle kalıplarını kullanabilirler. Yazdıkları metnin okuyucusuna uygun olup olmadığına kara verebilirler. |
4 | Öğrenciler eğitim, iş tecrübeleriyle ilgili konuşabilir, fikir alışverişinde bulunabilir. Bir hikayeyi aktarabilirler.. | Öğrenciler basit ve bağlı cümle kalıplarını kullanabilirler. Bir paragrafın yazılma nedenini ve yazılış şeklini anlar ve kullanır. |
5 | Öğrenciler bir kişinin hayatını özet şeklinde yazabilir. | Öğrenciler cümlelerin nasıl bağlanması gerektiğini bilir ve bağlı cümleler kurabilir.. |
6 | Öğrenciler duygularını ifade edebilir. Ne hissettikleriyle ilgili konuşabilir ve yazabilirler. | Öğrenciler geçiş bağlaçları kullanarak cümleleri birbirine anlamlı olarak bağlar. Yazmaya başlamadan önce paragraf planı yaparlar.. |
7 | Öğrenciler gerektiğinde yardım istemeyi bilir ya da yardım teklif etmeyi bilirler. | Öğrenciler farklı cümle yapılarını yazıda kullanabilirler. Paragrafta destekleyici fikirleri kullanmayı bilirler. |
8 | MIDTERM EXAM 1 | |
9 | Öğrenciler gelecekle ilgili planları hakkında konuşup yazabilirler. Koşul cümlelerini kullanabilirler. | Öğrenciler complex cümle kalıplarını kullanarak descriptive pragraf yazabilirler. |
10 | Öğrenciler eylemler ve olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurabilirler. Bu ilişkiyi örneklerle açıklayabilirler. | Öğrenciler narrative paragraf yazabilirler. Farklı türde bağlı cümle kalıplarını kullanabilrler. |
11 | Öğrenciler bir yerin tarifini yapabilirler. Herhangi bir konuda rica etmeyi ve izin almak için kullanılacak cümle kalıplarını kullanırlar.bject. | Öğrenciler narrative bir paragrafta kullanılan cümlelerin fonksiyonunu anlar.. |
12 | Öğrenciler dinledikleri bir konuşma hakkında yorum yapabilirlr. Başkalarının fikirlerini anlar ve yorumlarlar. Edilgen cümle yapısını kullanabilirler. | Öğrenciler descriptive paragraf yazmak için farklı sıfatlar kullanarak nesneleri tanımlayabilirler. |
13 | Öğrenciler TV dizileri ya da filmler hakkında yorum yapar ve eleştiri yazabilirler. Başkalarına bu konuda önerilerde bulunabilirler. Koşul cümleleri kullanarak kendilerini ifade edebilirler. | Öğrenciler yazdıkları paragrafta farklı geçiş bağlaçaları kullanabilirler. |
14 | Öğrenciler geçmişteki olaylar ve durumlarla ilgili yorum yapabilirler. Pişmanlıklarından bahsedebilirler.. | Öğrenciler bir process paragrafı yazabilirler. |
15 | Öğrenciler olasılıklar üzerine konuşup yazabilirler ve buna bağlı önerilerde bulunabilirler. | Öğrenciler konuşurken ve yazarken anlamına uygun olarak farklı zamanları kullanabilirler. |
16 | MIDTERM EXAM 2 | |
17 | Öğrenciler tanıdıkları ya da sevdikleri bir kişi hakkında tartışma yapabilirler. | Öğrenciler descriptive paragraf yazabilirler. Yazarken olayların oluş sırasına va zamanına uy |
18 | Öğrenciler duruma ve şartlara uygun olarak yapılması gerekenleri tarif edebilirler. | Öğrenciler yazarken ve konuşurken fiilden elde edilmiş sıfatları kullanabilirler. |
19 | Öğrenciler herhangi bir davranışın olası sonuçları ve tehlikeler hakkında konuşup yazabilirler. Kendilerine yönelik olumlu yorumlara nasıl cevap verileceğini bilirler. | Öğrenciler nesneleri sınıflandırabilir ve bir classification paragrafı yazabilirler. |
20 | Öğrenciler kendi kabiliyet ve yeteneklerinden bahsedebilirler. Başarı hakkında kişisel yorumlarını yazabilirler. | Öğrenciler konuşma ve yazılarında fiilin çekim ve yapım eklerini uygun kullanabilirler. |
21 | Öğrenciler kendi hayatlarından önemli olaylar hakkında konuşup yazabilirler. Kurallar hakkında tartışabilirler.. | Öğrenciler iki nesne arasında karşılaştırma yapmayı ve farklılıkları hakkında yazmayı bilirler. |
22 | Öğrenciler gelecekle ilgili öngörülerini paylaşmayı bilirler. | Öğrenciler bir compare&contrast paragraf yazabilirler.. |
23 | Öğrenciler herhangi bir olay ya da eylemin avantaj ve dezavantajları hakkında koStudents can talk and write about the advantages and disadvantages of any event or situation. | Öğrenciler özne-fiil uyumunun önemini bilirler. |
24 | MIDTERM EXAM 3 | |
25 | Öğrenciler kendi seçimleri hakkında tartışabilirler. Edilgen cümle yapısını kullanabilirler. | Öğrenciler fikir tartışması yapabilir ve bu konuda yazabilirler. |
26 | Öğrenciler değişiklikler hakkında konuşabilirler. | Öğrenciler birbirleriyle tutarlı olan cümleler yazabilirler. Bu yolla paragrafta bütünlük sağlamayı bilirler. |
27 | Öğrenciler yeni bir yere taşınma hakkında fikirlerini ifade edbilirler. Hayal ettikleri şeylerle ilgili yazabilir ve konuşabilirler. | Öğrenciler kompozisyonun bölümlerini bilirler. |
28 | Öğrenciler parasal, sosyal ve ahlaki konularda fikir beyan edebilirler. | Öğrenciler kompozisyonun giriş paragrafını yazabilirler. |
29 | Öğrenciler kesin emin olmadıkları konularda doğruyu öğrenme amaçla sorular soarabilirler. | Öğrenciler kompozisyonun gelişme bölümü paragraflarınıplanlayabilir ve yazabilirler. |
30 | Öğrenciler geçmişte yaşanmış olaylarla ilgili spekülasyon yapabilirler. | Öğrenciler kompozisyon yazarken destekleyici fikir kullanabilir ve gerekli referansları verir. |
31 | Öğrenciler kendi duygu ve hislerini ifade edebilirler. | Öğrenciler kompozisyonun sonuç bölümünü yazabilirler. |
32 | MIDTERM EXAM 4 | |
33 | Türkçe içerik | Türkçe içerik |
34 | Türkçe içerik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yabancı Dil öğretmeni olabilmek için gerekli yabancı dil seviyesine sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | İngilizce dilinde okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirir. | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
3 | Mesleği ile ilgili akademik yayınları takip edecek seviyede yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4 | İngilizcenin sesletim sistemine hakim olur. Cümle yapılarını gerektiği yerde ve doğru kullanır. | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
5 | Kendi kültürü ve farklı kültürler arasında etkileşim sağlamaya açık ve öğrenmeye istekli olur. | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 15 |
2. Ara Sınav | 15 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
3. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
3. Ara Sınav | 15 |
4. Ara Sınav | 15 |
4. Kısa Sınav | 5 |
5. Kısa Sınav | 5 |
6. Kısa Sınav | 5 |
2. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 60 | 240 |
Kısa Sınav | 6 | 36 | 216 |
Ödev | 2 | 60 | 120 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 20 | 320 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 30 | 480 |
Final | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü | 1496 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 59,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 60 |