Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Öğretiminde Öykü İncelemesi | ELT 450 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. BURCU KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste kısa öykünün bir yazınsal tür olarak tanıtılması, İngilizce eğitiminde kısa öykünün kullanıldığı alanların araştırılması, öğrencilerin kısa öyküleri ders malzemesi olarak kullandıkları ders planları geliştirmeleri ve bu planlar doğrultusunda sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kısa öykü yazınsal bir tür olarak özellikle İngiliz ve Amerikan kısa öykülerinden seçmeler aracılığıyla ele alınacak, İngilizce dil eğitiminde kısa öykülerden yararlanılan teknikler incelenecektir. Bu bağlamda, edebiyatın ve özellikle de kısa öykünün çeşitli öğretme ve öğrenme yaklaşımları açısından kullnımı ele alıncak, kültürün dil eğitimindeki yeri incelenecek, kısa öyküyü dil öğretim programlarına dahil etmenin avantaj ve dezavantajları tartışılacak, zorluklar ele alınacak ve bu zorluklarla baş etmeye yönelik kullanılabiecek çeşitli tekik ve stratejiler irdelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kısa öyküyü tanımlayabiğlir ve kısa öykünün alt türlerini temel özellikleriyle açıklayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kısa öykünün ana bileşenlerini açıklayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Çeşitli dil öğretim yöntem ve tekniklerini kısa öykü kullanımı ile ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Öğretmenlerin kısa öykü kullanımı esnasında karşılaşabilecekleri güçlükleri tanımlar ve bunlara çözüm yolları üretir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Otantik ders materyalleri olarak kısa öyküleri farklı öğrenen profillerine göre uyarlayabilir. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kısa öykünü materyal olarak kullanan ders planları hakkında profesyonel yorumlar yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İzlencesinin incelenmesi / Doğruluk ve akıcılık ile iletişim sürecinin ve İngilizce'yi kullanmayı öğrenmenin incelenmesi | Brumfit, Sy. 9-18 |
2 | CLT'de güncel sorunlar ve bu sorunlara kuramsal çözümler | Brumfit, Sy. 26-32 Brumfit, Sy. 73-78 |
3 | Neden Edebiyat? Edebiyat öğretimi: Neden, ne, ve nasıl? | Carter & Long, Sy. 1-12 Collie & Slater, Sy. 5-11 |
4 | Edebiyat ve deneyim | Carter & Long, Sy. 13-35 |
5 | Öğretmenler tarafından edebiyatın dil öğretiminde kullanımına ilişkin sıkça sorulan sorular ve edebiyatla ilk karşılaşma | Collie & Slater, Sy. 11-14 Collie & Slater, Sy. 14-31 |
6 | Edebiyatı kullanırken ivmeyi koruma | Collie & Slater, Sy. 31-48 |
7 | Okuma becerileri & Edebiyat İncelemeleri ve farklı türdeki etkinlikler | Brumfit, Sy. 105-110 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değişik türdeki etkinlikler (Devamı) | Collie & Slater, Sy. 48-78 |
10 | Bir tür olarak kısa öykü | Derleme kaynak. |
11 | Uygulamaya dönük etkinliklerin tanıtımı ve tartışılması | Collie & Slater, Sy. 168-189 |
12 | Uygulamaya dönük etkinliklerin tanıtımı ve tartışılması | Collie & Slater, Sy. 189-200 |
13 | Seçili metinlerin çözümlenmesi | Derleme kaynak. |
14 | Belli bir kısa öykü için etkinlik geliştirilmesi | Derleme kaynak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Brumfit, C. (1985). Language and literature teaching: from practice to principle. Oxford: Pergamon Press. (Selected Chapters.) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kısa öyküyü tanımlayabiğlir ve kısa öykünün alt türlerini temel özellikleriyle açıklayabilir. | |||||||||||||||
2 | Kısa öykünün ana bileşenlerini açıklayabilir. | |||||||||||||||
3 | Çeşitli dil öğretim yöntem ve tekniklerini kısa öykü kullanımı ile ilişkilendirebilir. | |||||||||||||||
4 | Öğretmenlerin kısa öykü kullanımı esnasında karşılaşabilecekleri güçlükleri tanımlar ve bunlara çözüm yolları üretir. | |||||||||||||||
5 | Otantik ders materyalleri olarak kısa öyküleri farklı öğrenen profillerine göre uyarlayabilir. | |||||||||||||||
6 | Kısa öykünü materyal olarak kullanan ders planları hakkında profesyonel yorumlar yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |