Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Araştırmaları ELT 447 7 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. MERVE SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, ingilizce öğretmenlerinin sınıf içinde karşılaştıkları problemleri çözebilmeleri için strateji geliştirmeyi veya eylem araştırması (action research) yapmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders sonunda öğrenciler sınıf içinde problem belirlemeyi, plan geliştirmeyi, eyleme geçmeyi, gözlem yapmayı, bilgi toplamayı, geri yansıtmayı ve çözüm yollarını paylaşmayı öğrenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler hem nitel hem de nicel araştırma yöntem ve tekniklerini, ve analiz yapmayı öğrenirler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım,
2 İngiliz dili eğitimi alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez geliştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
3 Çeşitli araştırma şekilleri arasında araştırmaya en uygun olan seçimi yapar. Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Alan araştırması ile ilgili problem konusu belirleyebilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Uygulamalı Dil Bilim ve Alan araştırmaları arasındaki farkı kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
6 Dil öğretim yöntemlerine karşı eleştirel bakış kazanır Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
7 Etkili bir bilimsel sunum hazırlar ve sunar. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Eylem araştırması tanımı ve süreçleri Burns, A. (2010, Ch.1). Doing Action Research in English Language Teaching: A Guide for Practitioners.Routledge
3 plan aşaması Burns, A. (Ch.2).
4 izin alma ve etik konulara uyum Burns, A. (Ch.2).
5 plan eyleme dönüştürme aşaması Burns, A. (Ch.3).
6 Veri toplama yöntemleri Burns, A. (Ch.3).
7 sonuçları değerlendirme Burns, A. (Ch.4).
8 Veri analizi teknikleri Burns, A. (Ch.4).
9 Veri analizi teknikleri Burns, A. (Ch.4).
10 geri yansıtma and bir sonraki eylem araştırması için plan yapma Burns, A. (Ch.5).
11 Rapor yazma Burns, A. (Ch.5).
12 Kaynaklara atıfta bulunma teknikleri
13 Eylem araştırması sunumları
14 Eylem araştırması sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Mackey, A. & Gass, S. M. (2005). Second Language Research. Lawrence Erlbaum Associates

Burns, A. (2010). Doing Action Research in English Language Teaching: A Guide for Practitioners. Routledge

 

Ders Kaynakları

Burns, A. (1999). Collaborative Action Research for English Language Teachers. Cambridge University Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
2 İngiliz dili eğitimi alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez geliştirir.
3 Çeşitli araştırma şekilleri arasında araştırmaya en uygun olan seçimi yapar.
4 Alan araştırması ile ilgili problem konusu belirleyebilir
5 Uygulamalı Dil Bilim ve Alan araştırmaları arasındaki farkı kavrar
6 Dil öğretim yöntemlerine karşı eleştirel bakış kazanır
7 Etkili bir bilimsel sunum hazırlar ve sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 83
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,32
Dersin AKTS Kredisi 5