Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Araştırmaları | ELT 447 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. MERVE SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, ingilizce öğretmenlerinin sınıf içinde karşılaştıkları problemleri çözebilmeleri için strateji geliştirmeyi veya eylem araştırması (action research) yapmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders sonunda öğrenciler sınıf içinde problem belirlemeyi, plan geliştirmeyi, eyleme geçmeyi, gözlem yapmayı, bilgi toplamayı, geri yansıtmayı ve çözüm yollarını paylaşmayı öğrenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler hem nitel hem de nicel araştırma yöntem ve tekniklerini, ve analiz yapmayı öğrenirler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
2 | İngiliz dili eğitimi alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Çeşitli araştırma şekilleri arasında araştırmaya en uygun olan seçimi yapar. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Alan araştırması ile ilgili problem konusu belirleyebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Uygulamalı Dil Bilim ve Alan araştırmaları arasındaki farkı kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Dil öğretim yöntemlerine karşı eleştirel bakış kazanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Etkili bir bilimsel sunum hazırlar ve sunar. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Eylem araştırması tanımı ve süreçleri | Burns, A. (2010, Ch.1). Doing Action Research in English Language Teaching: A Guide for Practitioners.Routledge |
3 | plan aşaması | Burns, A. (Ch.2). |
4 | izin alma ve etik konulara uyum | Burns, A. (Ch.2). |
5 | plan eyleme dönüştürme aşaması | Burns, A. (Ch.3). |
6 | Veri toplama yöntemleri | Burns, A. (Ch.3). |
7 | sonuçları değerlendirme | Burns, A. (Ch.4). |
8 | Veri analizi teknikleri | Burns, A. (Ch.4). |
9 | Veri analizi teknikleri | Burns, A. (Ch.4). |
10 | geri yansıtma and bir sonraki eylem araştırması için plan yapma | Burns, A. (Ch.5). |
11 | Rapor yazma | Burns, A. (Ch.5). |
12 | Kaynaklara atıfta bulunma teknikleri | |
13 | Eylem araştırması sunumları | |
14 | Eylem araştırması sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mackey, A. & Gass, S. M. (2005). Second Language Research. Lawrence Erlbaum Associates Burns, A. (2010). Doing Action Research in English Language Teaching: A Guide for Practitioners. Routledge
|
Ders Kaynakları | Burns, A. (1999). Collaborative Action Research for English Language Teachers. Cambridge University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
2 | İngiliz dili eğitimi alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez geliştirir. | |||||||||||||||
3 | Çeşitli araştırma şekilleri arasında araştırmaya en uygun olan seçimi yapar. | |||||||||||||||
4 | Alan araştırması ile ilgili problem konusu belirleyebilir | |||||||||||||||
5 | Uygulamalı Dil Bilim ve Alan araştırmaları arasındaki farkı kavrar | |||||||||||||||
6 | Dil öğretim yöntemlerine karşı eleştirel bakış kazanır | |||||||||||||||
7 | Etkili bir bilimsel sunum hazırlar ve sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |