Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı BTE 202 4 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri

Önkoşul dersi bulunmuyor.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BURCU KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Elif BOZYİĞİT

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Farklı öğretim teknolojilerini bilen, öğretim teknolojilerini sınıf ortamında kurabilen ve etkin şekilde kullanabilen, küçük çapta teknolojik sorunları giderebilen,. eğitim ile ilgili farklı yazılımları kullanabilen, öğrenme platformunu işlevselleştirebilen öğretmen adaylarını yetiştirmek dersin temel amaçlarındandır.

Dersin İçeriği

Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiyede ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dünyada ve ülkemizde kullanılan farklı öğretim teknolojilerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ders araç-gereçleri dışında teknolojik ve özellikle bilgi ve iletişim teknolojileri ve bunların kullanım bilgisine sahiptir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Teknolojik araç gereçlerin farklı koşullara göre uygunluğu, etkinliğini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ders kitabı seçme sürecini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Dil öğretim materyallerini değerlendirme sürecini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Dil öğretim materyallerinin uyarlama türlerini kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Dil öğretiminde materyal geliştirmede kullanılan temel terimler
3 Dil öğreniminde Concordance programının kullanımı
4 Dil bilgisi ve konuşma becerileri ile ilgili materyallerin öğretilmesi
5 Dil öğretimi materyallerinin analizi
6 Eğitimcilerin ders kitaplarından beklentileri
7 Yabancı dil okuma öğreniminde görsel materyallerin tanıtılması
8 Ara sınav
9 İnternet ve kütüphanelerin materyal erişimindeki rölü
10 Yansıtılan görsel ve işitsel görsel materyallerin kullanımı
11 Bilgisayarlar ve çoklu ortam materyalleri
12 WEB2 araçlarının kullanımı
13 Öğretim materyallerinin geliştirimesi
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

Tomlinson, B. (2011). Materials development in language teaching. Cambridge University Press.

Ders Kaynakları

Cunningsworth, A. (1995). Choosing your Coursebook. Macmillan.
McDonough, J. & Shaw, C. (2003). Materials and Methods in ELT. Blackwell

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Dünyada ve ülkemizde kullanılan farklı öğretim teknolojilerini bilir.
2 Ders araç-gereçleri dışında teknolojik ve özellikle bilgi ve iletişim teknolojileri ve bunların kullanım bilgisine sahiptir.
3 Teknolojik araç gereçlerin farklı koşullara göre uygunluğu, etkinliğini değerlendirir.
4 Ders kitabı seçme sürecini açıklar.
5 Dil öğretim materyallerini değerlendirme sürecini ifade eder.
6 Dil öğretim materyallerinin uyarlama türlerini kullanabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5