Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Bilimine Giriş | EBB 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meslek kavramını açıklama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekleme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GİRİŞ | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | ARA SINAV | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | EĞİTİM VE HUKUK | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | Kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Meslek kavramını açıklama | |||||||||||||||
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralama | |||||||||||||||
3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlama | |||||||||||||||
4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklama | |||||||||||||||
5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlama | |||||||||||||||
6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekleme | |||||||||||||||
7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |