Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Drama | ELT 110 | 2 | 4 + 4 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali İLYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | * Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Drama, genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalarla (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yaratıcı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dramayı uygulama becerilerini kazanır. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
2 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
3 | Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
4 | Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
5 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
6 | Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
7 | Kendinde karşı güven duygusunu geliştirir | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
8 | Kendine karşı olan saygıyı arttırır. | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Empati becerisini geliştirir. | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
12 | Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
14 | Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
15 | Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı | |
2 | Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/ drama uygulamaları | |
3 | Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar | |
4 | Yaratıcı dramanın özellikleri/ drama uygulamaları | |
5 | Yaratıcı dramanın öğeleri/ drama uygulamaları | |
6 | Yaratıcı dramanın boyutları/ drama uygulamaları | |
7 | Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiyedeki tarihçesi/ drama uygulamaları | |
8 | Yaratıcı drama alanındaki öncüler/ drama uygulamaları | |
9 | Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması/ drama uygulamaları | |
10 | Duyu, güven çalışmaları/ drama uygulamaları | |
11 | Uyum, gözlem çalışmaları/drama uygulamaları | |
12 | Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları/ drama uygulamaları | |
13 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/ drama uygulamaları | |
14 | Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. / drama uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mübeccel Gönen, Nursel Uyar Dalkılıç. Çocuk Eğitiminde Drama: Yöntemler ve Uygulamalar Aysel Çağdaş, Huriye Albayrak, Semra Cantekinler. Okul Öncesi Eğitiminde Dramatik Etkinlikler
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dramayı uygulama becerilerini kazanır. | |||||||||||||||
2 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | |||||||||||||||
3 | Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir | |||||||||||||||
4 | Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır | |||||||||||||||
5 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. | |||||||||||||||
6 | Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
7 | Kendinde karşı güven duygusunu geliştirir | |||||||||||||||
8 | Kendine karşı olan saygıyı arttırır. | |||||||||||||||
9 | Empati becerisini geliştirir. | |||||||||||||||
10 | Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. | |||||||||||||||
11 | Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar | |||||||||||||||
12 | Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. | |||||||||||||||
13 | Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. | |||||||||||||||
14 | Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. | |||||||||||||||
15 | Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 194 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |