Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İkinci Yabancı Dil | ELT 307 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Elif Bozyiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere uzmanlık alanları olan birinci yabancı dilin dışında, imkanlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenecek ikinci bir yabancı dildeki temel yapıların bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde sunulacak içerik ile öğrenciler ilgili yabancı dilin yapısına aşinalık kazanacak ve o dilde ileri düzey kullanıcı olmaları adına çalışma yapmaları için teşvik edilecektir. Dersin en büyük amaçlarından biri de öğrencilerin ikinci bir dili öğrenirken dil öğrenmede dikkat edilmesi gereken noktaları İngilizce öğretmeni adayları olarak fark etmelerini sağlamak ve ilgili dili günlük hayat düzleminde temel seviyede öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Öğrencisi oldukları İngilizce Öğretmenliği programının olanaklarına bağlı olarak, öğretmen adayları ikinci yabancı dil olarak şu derslerden birini seçebilirler: Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Arapça, Japonca, Çince, Rusça ve Yunanca. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenilen ikinci yabancı dil ile İngilizce arasındaki temel farklılıkları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Neden Almanca öğreniyoruz? Almacanın kullanım alanları. | |
2 | Tanışma. Kişisel bilgiler | |
3 | Tanışma. Alfabe | |
4 | Tanışma. Ülkeler ve Diller | |
5 | Tanışma. Sayılar | |
6 | Tanışma. Olumsuz ve soru yapıları | |
7 | Tekrar Haftası. Tanışma Diyalogları | |
8 | Kısa Sınav | |
9 | Vize Haftası | |
10 | Aile Üyeleri. Artikeller | |
11 | Aile Üyelerini tanımlama. İyelik ekleri/zamirleri | |
12 | Aile Üyeleri ve eylemler | |
13 | Olumsuz ve Soru yapıları. Kısa sınav | |
14 | Genel Tekrar. Kapanış partisi (Almanca konuşulan bir parti ortamı) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenilen ikinci yabancı dil ile İngilizce arasındaki temel farklılıkları bilir. | |||||||||||||||
2 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | |||||||||||||||
3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | |||||||||||||||
4 | Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. | |||||||||||||||
5 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | |||||||||||||||
6 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
7 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | |||||||||||||||
8 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |