Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anestezi ve Reanimasyon | ANS 101 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HANDE ALKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Anestezi uygulamaları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Genel anestezi öncesi hastanın değerlendirilmesi, malzeme ve hasta hazırlığı, hasta pozisyonları, monitörizasyon ve izlemi, hava yolu açıklığı, aspirasyon teknilerii anestezi indüksiyonu, genel anestezinin idamesi, genel anesteziyi sonlandırma, entübasyon ve alternatif hava yolu açma yöntemleri, reanimasyon ünitesinde hasta takibi ve transferi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anestezi öncesi hastayı değerlendirip, hastayı ameliyata hazırlayacak | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İşlem sırasında hastanın takibini ve monitorizasyonunu sağlayabilecek | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Hastanın hava yolu açıklığını sağlamak için gerekli tüm yöntemleri bilecek ve uygulayabilecek | Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Anesteziyi sonlandırma, hastayı uyandırma ve transferini sağlama bilgi ve becerisine sahip olacak | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel anestezi öncesi hastayı değerlendirme, malzeme ve hasta hazırlığı | |
2 | Hasta pozisyonları, monitörizasyon ve izlemi | |
3 | Hava yolu açıklığı, hipoksi, aspirasyon teknikleri, oksijen tedavisi | |
4 | Periferik venöz kateter açılması, IV ilaç uygulaması, santral kateterizasyon | |
5 | Anestezi indüksiyonu, genel anestezinin idamesi | |
6 | Anestezi sırasında ve sonrasında gelişebilecek komplikasyonlar | |
7 | Genel anestezi uygulamalarını sonlandırma | |
8 | Entübasyon uygulaması, entübasyon güçlüğünde tanı, çözüm yöntemleri ve alternatif hava yolu yöntemleri (LMA, krikotirotomi) uygulamaları | |
9 | Reanimasyon ünitesinde hasta takibi, hasta bakımı yapmak, hasta beslenmesi ve Nazogastrik sonda uygulamaları | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Reanimayon ünitesinde hasta transferi | |
12 | Mekanik ventilatörü kullanma ve kan gazı takibi | |
13 | Elektriksel tedaviler ( otomatik eksternal defibrilatör, defibrilasyon, kardiyoversiyon) | |
14 | Pratikte Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Klinik Anesteziyoloji, Morgan E, Çeviri Editörleri M. Tulunay ve H. Çuhruk, ISBN 978-975-277-164-2 Klinik Anestezi, Zeynep Kayhan, 3. Baskı, Logos Yayıncılık, 2006. Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji, Prof. Dr. Melek GÜRA ÇELİK, ISBN 9789752775817, Güneş Tıp Kitapevleri, 2015
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anestezi öncesi hastayı değerlendirip, hastayı ameliyata hazırlayacak | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
2 | İşlem sırasında hastanın takibini ve monitorizasyonunu sağlayabilecek | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
3 | Hastanın hava yolu açıklığını sağlamak için gerekli tüm yöntemleri bilecek ve uygulayabilecek | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
4 | Anesteziyi sonlandırma, hastayı uyandırma ve transferini sağlama bilgi ve becerisine sahip olacak | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
2. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |