Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | ELT 013 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sena TETİK |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere dil bilgisi ve kelime bilgisi öğretmenin yanı sıra dört temel dil becerisini (yani dinleme, okuma, konuşma, yazma) öğretmenin teknikleri ve aşamaları hakkında ayrıntılı bir çalışma sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrencilere, hazır etkinlikleri ve görevleri analiz edip tartışacakları ve kendi fikir ve yorumlarını ortaya koyacakları atölyeler aracılığıyla dil öğretiminin teorisi ve pratiği arasında köprü kurmaları için birçok fırsat sağlanacaktır. Öğrencileri gelecekteki derslerinde etkili bir şekilde performans göstermeye hazırlamak, dersin amaçları arasındadır. Bu nedenle, öğrenciler önceden tanımlanmış bazı becerileri entegre edecekleri ve kendi ve akranlarının uygulanan ders planlarının güçlü ve zayıf yönlerini eleştirel bir şekilde yansıtma şansına sahip olacakları mikro öğretim sunumları yapacakları bir ders planı tasarlayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, İngilizce öğretmen adaylarının farklı dil becerilerini farklı yaşlarda ve dil yeterlilik seviyelerinde entegre bir şekilde kullanmalarını sağlamaya odaklanır. Öğrenciler dil seviyeleri arasındaki farklılıkları analiz edecek ve farklı seviyeler için hazırlanmış farklı türde aktiviteler üzerinde çalışacaklardır. Öğrenciler farklı beceriler ve alt beceriler için entegre bir ders planını kavrayacak ve hazırlayacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Başlıca dört dil becerisinde uygun materyal hazırlayabilir. | ||
2 | Yabancı dil öğrenme süreçlerinin işleyişinin farkına varır ve bunlara uygun öğretim ortamlarını düzenleyebilir. | ||
3 | Dil becerilerinin tümleşik öğretilmesine ilişkin uygun ders planı hazırlayabilir. | ||
4 | Dil becerilerini doğal ortamına uygun olarak ilişkilendirebilir ve bu doğrultuda ders tasarımları yapabilir. | ||
5 | Farklı dil becerilerinin öğretiminde yaşanılabilecek olası sorunları bilir ve ders tasarımında bunları dikkate alarak planlamalar yapabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İngilizce'nin doğası ve yapısı | |
2 | İngilizce öğretiminde teknik, yöntem ve teoriler | |
3 | Sınıf iklimi | |
4 | Dil becerilerinin öğretimi: Okuma | |
5 | Dil becerilerinin öğretimi: Dinleme | |
6 | Dil becerilerinin öğretimi: Konuşma | |
7 | Dil becerilerinin öğretimi: Yazma | |
8 | Dil becerilerinin tümleşik öğretimi | |
9 | Alt dil becerilerinin öğretimi: Sözcükler | |
10 | Alt dil becerilerinin öğretimi: Dil bilgisi | |
11 | Alt dil becerilerinin öğretimi: Sesletim | |
12 | Dil becerilerinin tümleşik öğretimi | |
13 | Dil öğrenme seviyeleri ve dil öğretimi | |
14 | Dil öğrenme seviyeleri ve dil öğretimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Harmer, J. (1991). The practice of English language teaching. Pearson Longman. |
Ders Kaynakları | Celce-Murcia, M., & McIntosh, L. (1991). Teaching English as a second or foreign language. Boston, MA: Heinle & Heinle. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Başlıca dört dil becerisinde uygun materyal hazırlayabilir. | ||||||||||||
2 | Yabancı dil öğrenme süreçlerinin işleyişinin farkına varır ve bunlara uygun öğretim ortamlarını düzenleyebilir. | ||||||||||||
3 | Dil becerilerinin tümleşik öğretilmesine ilişkin uygun ders planı hazırlayabilir. | ||||||||||||
4 | Dil becerilerini doğal ortamına uygun olarak ilişkilendirebilir ve bu doğrultuda ders tasarımları yapabilir. | ||||||||||||
5 | Farklı dil becerilerinin öğretiminde yaşanılabilecek olası sorunları bilir ve ders tasarımında bunları dikkate alarak planlamalar yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |