Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II | ELT 304 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kerem Can ALPAY
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğretmen adaylarının okuma ve yazma öğretiminin çeşitli aşamaları ve teknikleri hakkında mesleki bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler ders planlamasının temellerini ve ilkelerini temel alarak anlamlı etkinliklerle ders planları oluşturmak ve tasarlamak gibi konularda okuma ve yazma becerilerinin teorik temellerine iyi bir şekilde hakim olmaktadır. Öğretmenlik becerilerini sınıf ortamında mikro destekleme etkinlikleri ile gösterir, ve öğretmenlik becerilerini çeşitli yaşlarda ve İngilizce yeterlilik seviyelerindeki dil öğrencilerine uygular ve uyarlar. Okuma ve yazma öğretiminin aşamalarını ve tekniklerini kavrar. |
Dersin İçeriği | Bu ders İngilizce öğretmen adaylarına İngilizce okuma ve yazma becerilerini öğretm becerilerini kazandırmak için tasarlanmıştır. Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce’nin ikinci ya da yabancı dil olarak okutulduğu (ESL ve EFL) sınıflarda okuma-yazma becerilerini öğretmek için farklı teknikleri ve etkinlikleri incelerler. Ayrıca, çok çeşitli öğretim teknikleri ve etkinlikleri gözden geçirdikten sonra, öğrenciler okuma ve yazma derslerini tasarlama konusunda kendi öğretim yeteneklerini geliştirmeye teşvik edilecektir. Sadece pratik öğretim becerilerini geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda haftalık okumalar ve sınıf tartışmalarıyla okuma ve yazma becerilerinin teorik temellerini de öğreneceklerdir.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı yaş grupları ve yeterlilik seviyelerindeki öğreniciler için okuma ve yazma becerilerinin gelişim süreçlerini bilir. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Okuma ve yazma derslerinin aşamalarına hakimdir. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki öğrencilere okuma ve yazma öğretimi için birçok farklı teknik ve alıştırma etkinliği uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Mikro/makro öğretim uygulamaları ile öğretim becerilerini farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki yabancı dil öğrencilerine uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
5 | Mikro/makro öğretim uygulamaları yoluyla okuma ve yazma becerilerinin entegrasyonunu sağlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
6 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına uygun okuma ve yazma becerilerini öğretmek için uygun materyalleri bulur ve/veya uyarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
7 | Ders planlama ilkelerine bağlı kalarak farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına okuma ve yazma becerilerinin öğretimini hedefleyen ders planlarını eleştirel bir gözle değerlendirir ve/veya tasarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş/Ders İzlencesi ve Politikalarının Tartışması Okuma: Okumak Nedir? Farklı amaçlarla okumak. Okumanın Doğası: Okumayı Tanımlamak | Nuttall, 1996, Ch:1 |
2 | Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) | Nuttall, 1996, Ch: 2; Grabe, 2009, Ch: 1, 2 |
3 | Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) | Nunan, 1999, Ch:9; Brown, 2001, Ch: 20; Grabe, 2009, Ch: 6 |
4 | Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Okuma dersi planı geliştirme ve ders aşamaları | Hedge, 2011, Ch: 6; Nuttall, 1996, Ch: 3; Harmer, 2007, Ch: 7 |
5 | Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme | Richards, 2015, Ch: 14; Örnek ders planları ve videoları |
6 | Okuma becerilerini öğretmek için etkinlik sunumları | Sunum hazırlıkları |
7 | Okuma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma | Ders planı hazırlıkları |
8 | Ara sınav | Ara sınav hazırlıkları |
9 | Yazma Becerileri Öğretimi (Teori) | Harmer, 2011, Ch: 1, 2; Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 1; Badger & White, 2000 |
10 | Yazma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Yazma dersi planı geliştirme ve ders aşamaları | Harmer, 2011, Ch: 3, 4, 5, 6 |
11 | Yazma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme | Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 10, 11, 12; Harmer, 2011, Ch: 7; Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 13; Richards, 2015, Ch: 15; Örnek ders planları ve videoları |
12 | Yazma Becerilerini Öğretmek için Etkinlik Sunumları | Sunum hazırlıkları |
13 | Yazma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma | Ders planı hazırlıkları |
14 | Okuma ve Yazma Becerilerinin Entegrasyonu (Teori) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme & Dersin değerlendirilmesi & Genel tekrar | Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi & Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Badger, R., & White, G. (2000). A process genre approach to teaching writing. ELT Journal, 54(2), 153-160. Brown, H.D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd ed.). London: Pearson Education. Grabe, W. (2009). Reading in a second language: Moving from theory to practice. New York, NY: Cambridge University Press. Grabe, W., & Kaplan, R. B. (1996). Theory and practice of writing. Harlow: Pearson Education. Harmer, J. (2007). How to teach reading. In J. Harmer, How to teach English (pp.68-78). Harmer, J. (2011). How to teach writing. Harlow: Pearson Longman. Hedge, T. (2011). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press. Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning. Massachusetts: Heinle & Heinle Publishers. Nuttall, C. (1996). Teaching reading skills in a foreign language. Portsmouth: Heinemann. Richards, J. C. (2015). Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı yaş grupları ve yeterlilik seviyelerindeki öğreniciler için okuma ve yazma becerilerinin gelişim süreçlerini bilir. | ||||||||||||
2 | Okuma ve yazma derslerinin aşamalarına hakimdir. | ||||||||||||
3 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki öğrencilere okuma ve yazma öğretimi için birçok farklı teknik ve alıştırma etkinliği uygular. | ||||||||||||
4 | Mikro/makro öğretim uygulamaları ile öğretim becerilerini farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki yabancı dil öğrencilerine uygular. | ||||||||||||
5 | Mikro/makro öğretim uygulamaları yoluyla okuma ve yazma becerilerinin entegrasyonunu sağlar. | ||||||||||||
6 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına uygun okuma ve yazma becerilerini öğretmek için uygun materyalleri bulur ve/veya uyarlar. | ||||||||||||
7 | Ders planlama ilkelerine bağlı kalarak farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına okuma ve yazma becerilerinin öğretimini hedefleyen ders planlarını eleştirel bir gözle değerlendirir ve/veya tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 55 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |