Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretim Programları | ELT 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BURCU KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu Koç
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarının ulusal düzeyde kullanılan İngilizce öğretim programı hakkında farkındalık ve bilgilerini geliştirmek ve İngilizce öğretim programı ile ilgili öğretim programı yaklaşımları, eğitsel hedefler, öğrenme alanları ve kazanımları, öğretim yaklaşımları, yöntemler ve ölçme-değerlendirme gibi konularda temel bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders, geleceğin dil öğretmenlerine dil öğretimi müfredat teorisi ve pratiğinin temellerini öğretmek ve dil öğretiminde müfredat tasarımı ve geliştirmenin önemini vurgulamak için tasarlanmıştır. Bu dersin ana amacı, İngilizce öğretmen adaylarına İngiliz Dili Eğitimi (İDE) alanında ilkokul, ortaokul, ve yükseköğretim dil öğretimi müfredat planlaması, uyarlama, tasarım, geliştirme, analiz etme ve uygulama ile ilgili prosedürleri öğretmektir. Dersin başlangıcında, öğrencilerin "izlence", "müfredat", ve "program" gibi anahtar terimleri ve kavramları tam olarak anladıklarından emin olunmaktadır. Daha sonrasında, bu ders kapsamında öğrenciler, bir programın amaçlarına, hedeflerine, programlarına ve öğrenme çıktılarına, yeterliklerine ve standartlarına odaklanarak etkili bir dil öğretimi müfredatının bileşenlerini öğrenirler. Dünya genelinde farklı bağlamlarda farklı dil öğretim programlarının farklı uygulamalarının başarılı örnekleriyle sunulmakta, özellikleri üzerinde durmakta ve bu müfredatların analizi, uyarlanması ve uygulanması için prosedürleri öğrenmektedirler. Ayrıca, öğrenciler, bir programın ihtiyaçları ve hedefleri ışığında çeşitli farklı bağlamlarda etkili müfredat geliştirmek için yenilikçi bir bakış açısı benimsemeye odaklanmaktadır. Böylece öğrenciler, ihtiyaç analizi, hedef ve çıktı planlama, müfredat tasarımı, ders planlaması, öğretim yöntem ve materyallerinin seçimi ve dil öğretim müfredatının kalitesini iyileştirmek için değerlendirme yöntemlerini kapsamlı tartışma ve uygulama ile öğrenirler.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müfredat-öğretim programı, izlence, ders içeriği gibi temel kavramları ve terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Dil eğitiminde program ve müfredat gelişiminin önemini açıklar ve müfredat ve izlence tasarımında yeni yönleri, eğilimleri ve yaklaşımları ifade edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Müfredat tasarımının tarihsel geçmişini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Bir dil izlencesini oluşturan bileşenleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Farklı izlence türlerini (örn., içerik tabanlı, görev tabanlı, vb.) tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Türk eğitim sisteminde İngilizce öğretim programı gelişimi ve değerlendirme süreçlerini bilir ve mevcut müfredatları eleştirel olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | İngilizce öğretim programının uygulanmasında kullanılan yaklaşımları, yöntemleri, teknikleri, araç-gereçleri, materyalleri ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını belirler, karşılaştırır, eleştirir ve destekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Eğitim programlarının doğası (Eğitim programlarını etkileyen iç ve dış etkiler, eğitim ve programı ve öğretmen, ürün ve süreç olarak eğitim programları) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 1: The nature of curriculum) |
3 | İzlence tasarımının tarihçesi ve izlence seçimi | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 2: Syllabus design: a brief history) |
4 | Program ve izlence tasarımına yeni yaklaşımlar | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 3: New directions in syllabus and curriculum design) |
5 | İhtiyaç analizi, ihtiyaç analizinin amaçları ve analiz süreçleri | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 4: Needs analysis) |
6 | Farklı bağlamlarda eğitim programları (Sosyokültürel çevre, öğrenciler, öğretmenler, ve kurumsal faktörler) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 5: Context and the curriculum) |
7 | Eğitim programının amaçları ve çıktıları, hedefler, öğrenme çıktıları, ve yetkinlikler | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 6: Curriculum aims and outcomes) |
8 | Vize sınavları | |
9 | Ders planı hazırlama (Dersin seviyesini belirleme, ders izlencesi çerçevesini seçme, içerik-temelli ders izlencesi ve CLIL, yetkinlik bazlı ders izlenceleri, görev temelli ve metin temelli derz izlenceleri) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 7: Course planning) |
10 | Ders planı hazırlama (Beceri odaklı, işlevsel, dilbilgisel, sözcüksel, ve durumsal izlenceler) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 8: Course planning) (devam) |
11 | Bir süreç olarak eğitim programı | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 9: Curriculum as process) |
12 | Ders kitapları, teknoloji, ve eğitim programları (Öğretim kaynağı olarak ders kitapları ve ders kitaplarına yönelik eleştiriler, otantik ve geliştirilmiş materyaller, ders kitabı değerlendirmesi, materyal adaptasyonu ve materyal kullanımının takibi) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 10: Textbooks, technology, and the curriculum) |
13 | Program değerlendirmeye yönelik yaklaşımlar (Değerlendirmenin odağı, nicel ve nitel yaklaşımlar, ürün-odaklı ve süreç-odaklı değerlendirme, değerlendirmenin değerlendirilmesi ve değerlendirme yapma süreçleri) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 11: Approaches to evaluation) |
14 | MEB İngilizce Öğretim Programlarını İnceleme | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum: A systematic approach to program development. Boston, MA: Heinle & Heinle Publishers.
CEFR (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.
Nation, I. S., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. New York, NY: Routledge.
YÖK. (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara: T. C. Yükseköğretim Kurulu. |
Ders Kaynakları | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müfredat-öğretim programı, izlence, ders içeriği gibi temel kavramları ve terimleri tanımlar. | 2 | 0 | 5 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 |
2 | Dil eğitiminde program ve müfredat gelişiminin önemini açıklar ve müfredat ve izlence tasarımında yeni yönleri, eğilimleri ve yaklaşımları ifade edebilir. | 4 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
3 | Müfredat tasarımının tarihsel geçmişini açıklayabilir. | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Bir dil izlencesini oluşturan bileşenleri tanır. | 4 | 3 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
5 | Farklı izlence türlerini (örn., içerik tabanlı, görev tabanlı, vb.) tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | Türk eğitim sisteminde İngilizce öğretim programı gelişimi ve değerlendirme süreçlerini bilir ve mevcut müfredatları eleştirel olarak değerlendirir. | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
7 | İngilizce öğretim programının uygulanmasında kullanılan yaklaşımları, yöntemleri, teknikleri, araç-gereçleri, materyalleri ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını belirler, karşılaştırır, eleştirir ve destekler. | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |