Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizcenin Yapısı | ELT 112 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları sözlü, yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Eylem Yapıları, Kiplik, Kipsel Eylemler, Etken ve Edilgen Çatı, Bağlaçlar, Koşul Tümceleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dilinin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Türkçe ve İngilizce dillerinde kullanılan yapıları eşleştirilebilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eylem Yapıları (Present Tenses) | |
2 | Eylem Yapıları (Past Tenses) | |
3 | Eylem Yapıları (Future Tenses) | |
4 | Yardımcı Eylemler: Kiplik | |
5 | Modal yapılar | |
6 | Etken ve Edilgen Çatı (Passive and Pseudo-passive) | |
7 | İsim ve sıfat tümceleri & Mastarlı Yan Tümceler ile -ing Eki Alan Tümceler | |
8 | Gerund , Infinitive, Present ve Past Participle | |
9 | Zarf tümcelerinde bağlaçlar ve geçiş bağlaçları | |
10 | Zarf tümceleri, koşul cümleleri | |
11 | İsimler ve isim cümleleri | |
12 | Deyimsel kullanımlar | |
13 | Belirteçler (Articles) | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Carter R., Hughes R., McCarthy M. 2010. Exploring Grammar in Context Upper-Int and Advanced. Cambridge University Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngiliz dilinin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır. | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | ||||||
2 | Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir. | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | |||||
3 | Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir. | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | |||||
4 | Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır. | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
5 | Türkçe ve İngilizce dillerinde kullanılan yapıları eşleştirilebilir. | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | |||||
6 | Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |