Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitime Giriş EBB 101 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler Prof.Dr. OSMAN TİTREK, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin klasik ve çağdaş eğitim hakkında genel bir bilgiye ve öğrencilerin nasıl eğitilmesi gerektiği ile ilgili öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.

 

Dersin İçeriği

Eğitimin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitim toplum ilişkisi eğitim ve diğer bilimlerle ilişkisi (, ekonomi, psikoloji, felsefe, hukuk),Türk eğitim sistemi, eğitim tarihi hakkında bilgi sahibi olmak

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim kavramını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler,
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TEMEL KAVRAMLAR Okuma Araştırma
2 GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM Tarihsel Temeller
3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ Öğretmenlik Mesleği
4 ÖĞRETİM ORTAMI Sınıfın, Okulun Yapısı ve Özellikleri
5 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI Karşılaştırmalar
6 EĞİTİM VE TOPLUM Eğitim ve sosyalleşme
7 ARA SINAV
8 EĞİTİM POLİTİKALARI Eğitim ve politika
9 EĞİTİM VE PSİKOLOJİ Eğitim ve psikoloji
10 EĞİTİM VE FELSEFE Atatürk´ün Eğitim Felsefesi
11 EĞİTİM VE HUKUK Eğitim ve hukuk
12 EĞİTİM VE EKONOMİ Eğitim Ekonomisi
13 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ
14 ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Özdemir, S. vd. (2021). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Özden, Y. & Turan, S. ed. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, Kürşad. ed. (2018). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Bayar, A. ed. (2020). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Kılıç, D. (2018). Eğitime Giriş. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Eğitim kavramını açıklar
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar.
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar.
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar.
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler.
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3