Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Hukuk Sistemi | SBE 012 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MEHMET ALPER CANTİMER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. MEHMET ALPER CANTİMER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Hukuk Sisteminin Temel Özelliklerinin Öğretimi |
Dersin İçeriği | Türk Hukuk Sisteminin Temel Özelliklerinin Öğretimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk Hukuk Tarihinin özelliklerini tanımlar | ||
3 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin genel bilgileri edinir. | ||
4 | Türk Hukuk Tarihi balamında tarihsel olayları değerlendirir. | ||
5 | İslamiyet’ten önceki ve sonraki hukuk sistemlerini genel özellikleri itibariyle karşılaştırır. | ||
6 | Günümüz hukuk kuralları ve idari yapılanmanın tarihsel kökenini fark eder. | ||
7 | Türkiye Cumhuriyeti hukuk kurallarını ve kurumları tanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukuk Nedir? Diğer normatif alanlardan (ahlak-din-gelenek vs.) farklılıkları nedir? | |
2 | Türk Hukuk Sisteminin Temel Özellikleri -1 | |
3 | Türk Hukuk Sisteminin Temel Özellikleri -2 | |
4 | Kamu Hukuku - Özel Hukuk / Hukukun Dalları -1 | |
5 | Kamu Hukuku - Özel Hukuk / Hukukun Dalları -2 | |
6 | Hukukun Kaynakları -1 | |
7 | Hukukun Kaynakları -2 | |
8 | Türk Yargı Teşkilatı ve Temel Özellikleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Hak Kavramı | |
11 | Ödev/Yükümlülük Kavramı | |
12 | Yaptırım Kavramı | |
13 | Hukuk Devleti Kavramı | |
14 | Kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders koordinatörü tarafından hazırlanacaktır. |
Ders Kaynakları | Kemal Gözler - Hukukun Temel Kavramları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin ilgili temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Türk Hukuk Tarihinin özelliklerini tanımlar | |||||||||||||||
3 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin genel bilgileri edinir. | |||||||||||||||
4 | Türk Hukuk Tarihi balamında tarihsel olayları değerlendirir. | |||||||||||||||
5 | İslamiyet’ten önceki ve sonraki hukuk sistemlerini genel özellikleri itibariyle karşılaştırır. | |||||||||||||||
6 | Günümüz hukuk kuralları ve idari yapılanmanın tarihsel kökenini fark eder. | |||||||||||||||
7 | Türkiye Cumhuriyeti hukuk kurallarını ve kurumları tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |