Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretimi II | SBE 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler eğitimiyle ilişkili yöntemler, beceriler, etkinlikler, mikro öğretim, okul dışı öğrenme vb. uygulamalarla ilgili öğretmen adaylarının yetkin olması dersin öncelikli amacıdır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan yöntemleri bilme; | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Sosyal bilgilere özgü becerileri açıklama; | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | okul dışı öğrenme ortamlarını derste kullanma; | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sosyal bilgiler öğretimine uygun materyal, yöntem ve teknikleri kullanma; | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal bilgiler dersine uygun etkinlik tasarlama ve uygulama; | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirme konusunu bilme; | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Sosyal bilgiler derslerinde mikro öğretimi açıklama ; | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler Programının Yapısı | |
2 | Sosyal Bilgiler Programının Yapısı | |
3 | Sosyal Bilgiler öğretiminde yöntem | |
4 | Sosyal bilgiler öğretimde güncel yaklaşımlar | |
5 | alana özgü becerilerin öğretimi | |
6 | alana özgü becerilerin öğretimi | |
7 | okul dışı öğrenme ortamları | |
8 | okul dışı öğrenme ortamları | |
9 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi | |
10 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi | |
11 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi | |
12 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları | |
13 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları | |
14 | Mikro öğretim uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çelikkkaya T., Demirbaş Ç.Ö., Yıldırım T., Yakar H.. Sosyal Bilgiler Öğretimi 2. Pegem. 2019 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | X | |||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan yöntemleri bilme; | |||||||||||||||
2 | Sosyal bilgilere özgü becerileri açıklama; | |||||||||||||||
3 | okul dışı öğrenme ortamlarını derste kullanma; | |||||||||||||||
4 | Sosyal bilgiler öğretimine uygun materyal, yöntem ve teknikleri kullanma; | |||||||||||||||
5 | Sosyal bilgiler dersine uygun etkinlik tasarlama ve uygulama; | |||||||||||||||
6 | sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirme konusunu bilme; | |||||||||||||||
7 | Sosyal bilgiler derslerinde mikro öğretimi açıklama ; |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |