Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II TRE 436 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğretmen adayının öğretmenlik becerilerini kazanması ve geliştirmesi amacıyla, bireysel boyutta, uygulama okulu ve sınıflarında yürüttüğü etkinlikleri ve sınıf içi öğretim uygulamalarını geliştirmesi amaçlanır.  

Dersin İçeriği

Öğretmen adaylarının kazanmış oldukları alan bilgisi, mesleki bilgi ve becerilerini, etkili, verimli, güvenli olarak “bireysel düzeyde” uygulamaları ve geliştirmeleri sağlanır. Ayrıca görev ve sorumlulukların Enstitü, Fakülte ve Uygulama Okulu arasında paylaşılmasına yönelik konular ele alınır. Yapılan çalışmalar ve hazırlanan raporlar danışman Öğretmen ve Öğretim Üyesi tarafından her hafta değerlendirilir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Her hafta bir günlük plan hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. Problem Çözme, Anlatım, Bireysel Çalışma,
3 Hazırladığı planı uygular. Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma,
4 Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
5 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
6 Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. Gezi / Gözlem, Anlatım, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem içi etkinliklerinin planlanması
2 Türkçe dersinde okutulan ders kitaplarının incelenmesi (5. ve 6.sınıf)
3 Türkçe dersinde okutulan ders kitaplarının incelenmesi (7. ve 8.sınıf)
4 Ölçme ve değerlendirme sisteminin incelenmesi
5 Derste işlenecek konu ile ilgili ders notları hazırlanması
6 Ders anlatımı sırasında kullanılacak materyalleri tanıma ve kullanma
7 Seçilen konunun uygulama okulunun imkânları ölçüsünde asetat ya da
8 Uygulama öğretmeni ile verilecek ders hakkında görüşme
9 Test hazırlama, puanlama ve analiz
10 Günlük plan hazırlanışı, Ders anlatımı öncesi Fakültede mikroöğretim çalışması
11 Ders anlatımı, Mikro Öğretim Değerlendirme Uygulaması
12 Bir stajyerin ders anlatımını değerlendirme
13 Grup çalışması ve Öğretimde simülasyonlardan yararlanma,
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Fakülte Okul İşbirliği, YÖK, DÜNYA BANKASI MİLLİ EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, ANKARA 1998

T.C Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA İLİŞKİN YÖNERGE, ANKARA 1998 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi) X
2 Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi) X
3 Edebiyat bilgi ve kuramlarına yönelik teorik bilgileri kazanır. (Alan Bilgisi) X
4 Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar. (Alan Bilgisi) X
5 Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi) X
6 Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) X
7 Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) X
8 Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) X
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi) X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür) X
11 Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. (Genel Kültür) X
12 Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi) X
13 Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür) X
14 Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür) X
15 Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi) X
16 Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi) X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
1 Her hafta bir günlük plan hazırlar. 5
2 Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. 5
3 Hazırladığı planı uygular. 5
4 Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. 5
5 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. 5 5
6 Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Toplam İş Yükü 250
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10
Dersin AKTS Kredisi 10