Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayıların Öğretimi | IME 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ERCAN MASAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Büşra ÇAYLAN ERGENE |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sayı sistemleri, çeşitli sayı kümeleri ve bu konular ile ilgili temel kavramların öğretimini gerçekleştirmek; bu konular ile ilgili öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını belirlemek ve çözüm önerileri getirmek |
Dersin İçeriği | Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; Oran, orantı kavramları ve uygulamaları; Reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; Rasyonel ve irrasyonel sayılar; Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli sayı kümelerinin temel özelliklerini ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | EKOK ve EBOB; oran ve orantı konularının uygulamalarını gerçekleştirir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kümeler ve kümeler ile ilgili temel konuların öğretiminin nasıl yapılacağını öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Sayılar konusu ile ilgili öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını belirler ve çözüm önerileri getirir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sayılar konusu ile ilgili temel kavramların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Oran, orantı kavramları ve uygulamaları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Rasyonel ve irrasyonel sayılar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi ile ilgili ders içeriğini düzenleme | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Kümeler ile ilgili öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | İşlenen konulara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama ve yorumlama | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | İşlenen kavramlara ait öğrenci zorluklarını ve hatalarını inceleme | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Sayıların öğretimi ile ilgili kavram yanılgılarını ve nedenlerini inceleme | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | İşlenen konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurma | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Ortaokulda Matematik Öğretimi ( 5 - 8. Sınıflar ), Yaşar Baykul, Pegem 2- İlkokul ve Ortaokul Matematiği, John A. Van De Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay, Williams, Nobel Akademik Yayıncılık 3- İlköğretimde Matematik Öğretimi İlköğretim 2. Kademe - 6. 7. ve 8. Sınıflarda, Murat Altun, Alfa Aktüel Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | ||||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | ||||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | ||||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | ||||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | ||||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | ||||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | ||||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | ||||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çeşitli sayı kümelerinin temel özelliklerini ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
2 | EKOK ve EBOB; oran ve orantı konularının uygulamalarını gerçekleştirir. | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
3 | Kümeler ve kümeler ile ilgili temel konuların öğretiminin nasıl yapılacağını öğrenir. | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
4 | Sayılar konusu ile ilgili öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını belirler ve çözüm önerileri getirir. | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
5 | Sayılar konusu ile ilgili temel kavramların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |