Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | ATA 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BETÜL YAZĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersle öğrencilerin Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecini öğrenmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak dersin bir diğer amacı da öğrencilere Atatürk’ün siyasi ve sosyal alanlardaki devrimlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Modern Türkiye’nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | TBMM’nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı ve özellikleri | |
2 | Meclisin ilk faaliyetleri ve ilk kanunlar | |
3 | Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli mücadelede basın | |
4 | Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi | |
5 | Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu | |
6 | Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, ilk işgaller ve milli ordular | |
7 | Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları | |
8 | Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz | |
11 | Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Atatürk dönemi Türk dış politikası | |
12 | Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda devrimler | |
13 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık) | |
14 | Atatürk İlkeleri (Laiklik, Devletçilik, Devrimcilik) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ |
Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | ||||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | ||||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | ||||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | ||||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | ||||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | ||||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | ||||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | ||||||||||||||
2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | ||||||||||||||
3 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | ||||||||||||||
4 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | ||||||||||||||
5 | TBMM’nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | ||||||||||||||
6 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | ||||||||||||||
7 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | ||||||||||||||
8 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |