Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim SNE 012 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. ELİFE NUR SAYDAM
Dersi Verenler Arş.Gör. ELİFE NUR SAYDAM,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk kültüründe çocuk eğitiminin önemini kavrar.

Dersin İçeriği

Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi; çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri; Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk; Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları konuları işlenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değerini inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri ile Türk kültüründe çocuk hakkında değerlendirme yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurlarını araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültürün tanımı
2 Eğitim ve kültür ilişkisi
3 Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri
4 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri
5 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri
6 Türk kültüründe çocuk
7 Türk kültüründe çocuk
8 Ara Sınav
9 Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değeri
10 Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değeri
11 Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değeri
12 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları
13 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları
14 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi açıklar. 4 4 5 4 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5 4
2 Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yerini bilir. 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5 4 4 5 4 5
3 Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değerini inceler. 4 4 5 3 4 5 4 4 4 4 4 5 5 5 5
4 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri ile Türk kültüründe çocuk hakkında değerlendirme yapar. 4 4 4 4 5 5 3 5 4 4 4 4 4 4 4
5 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurlarını araştırır. 4 4 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 6 18
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4