Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Eğitim BTE 102 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜBİN KIYICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayarların eğitimde kullanılması ve ilgili kavramların öğretilmesi. Eğitimde bilgisayarın kullanılma türlerinin tartışılması ve örnek uygulamaların incelenmesi. Eğitimde bilgisayar kullanımının avantajları ve dezavantajlarının tartışılması.

Dersin İçeriği

Bilgisayar destekli Öğretim( eğitimle)ile ilgili kavramlar, (BDEve BDÖ) türleri, avantaj ve dezavantajları, etkin MDKY ve bilgisayara dayalı Öğretim (BDÖ)), eğitim öğretim programları yazılım tasarımlamada, öğrenim ve öğretim yöntem-strateji ve tekniklerini uygulanması.Ferklı ders ve hedef kitleye göre BDE ve BDÖ kullanımı, okul ve bölgesel uygulama faklılıkları ve nedenleri. farklı öğretim program yapımı yaklaşımlarının BDE ve BDÖ okul türleri ve derslerdeki ,avantaj ve dezavantajlarının çıkaımını yapar.BDE ve kültürle ilgili tasarım modellemesi yazar işletir. Eleştirel geri dönüt alır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayarın eğitimdeki yerini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Bilgisayarlı öğretim stratejilerini ve tarihsel gelişimini açıklar. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğrenme öğretme sürecine destek yazılımları entegre edebilir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Bilgisayar destekli öğretimde öğretim ve destek yazılımlarına örnekler verir. Anlatım, Rol Oynama,
5 Öğretim yazılımlarına (özel öğretici, alıştırma ve uygulama, benzetim, eğitsel oyun ve test) örnekler verir ve özelliklerini açıklar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Kaliteli öğretim yazılımlarının özelliklerini açıklar ve öğretim yazılımlarının kalitesini değerlendirir. Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgisayarların Tarihçesi [1] Sayfa:2-18
2 Eğitimde Teknolojinin Etkisi ve Önemi [1] Sayfa:19-32
3 Eğitim Teknolojisinin Seçimi ve Kullanımı [1] Sayfa:33-61
4 Eğitimde Kelime İşlemciler [1] Sayfa:62-90
5 Eğitimde Masaüstü Yayımcılık [1] Sayfa:91-117
6 Eğitimde Veritabanları [1] Sayfa:118-144
7 ARASINAV
8 Eğitimde Hesaplama Tabloları [1] Sayfa:145-170
9 Eğitimde Çokluortam [1] Sayfa:171-203
10 Telekomünikasyon ve İnternet [1] Sayfa:204-225
11 Uzaktan Öğrenme ve İnternetle İlgili Konular [1] Sayfa:226-246
12 www teknolojilerinin sınıfa entegrasyonu [1] Sayfa:247-285
13 Teknoloji seçimi ve sınıfa entegrasyonu [1] Sayfa:286-319
14 Özel Eğitimde Teknoloji [1] Sayfa:320-352
Kaynaklar
Ders Notu

Sharp, Vicki. (2005). "Computer Education for Teachers". Higher Education Mc Graw Hill

İpek, 2002, Bilgisayarlı Eğitim, Ankara:Tıp teknik Yayınları.

Ders Kaynakları

Bill Gates´in Yaşamı,Derleyenler.:Levent Yayla gül Nilüfer Korkmaz.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Bilgisayarın eğitimdeki yerini açıklar.
2 Bilgisayarlı öğretim stratejilerini ve tarihsel gelişimini açıklar.
3 Öğrenme öğretme sürecine destek yazılımları entegre edebilir.
4 Bilgisayar destekli öğretimde öğretim ve destek yazılımlarına örnekler verir.
5 Öğretim yazılımlarına (özel öğretici, alıştırma ve uygulama, benzetim, eğitsel oyun ve test) örnekler verir ve özelliklerini açıklar.
6 Kaliteli öğretim yazılımlarının özelliklerini açıklar ve öğretim yazılımlarının kalitesini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
Toplam 10
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 7 4 28
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6