Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Değerler Eğitimi Yönünden Çevre Eğitimi DET 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin öneminin kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği

Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavram ve ilkeler. Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan canlı unsurlara bakış. Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan cansız unsurlara bakış. Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere bakış. Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlara bakış. Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmaları. Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
2 Değerler eğitimi yönünden canlı çevre unsurlarını genel olarak açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 Değerler eğitimi yönünden cansız çevre unsurlarını genel olarak açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarını genel olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
5 Dünya'da ve Türkiye'de çevre koruma konusunda yapılan çalışmaları genel olarak açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
6 Değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin önemini genel olarak açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2 Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan canlı unsurlara genel bakış
3 Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan cansız unsurlara genel bakış
4 Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere genel bakış
5 Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere genel bakış
6 Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarına genel bakış
7 Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarına genel bakış
8 Ara sınav
9 Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmalarına değerler eğitimi yönünden bakış
10 Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmalarına değerler eğitimi yönünden bakış
11 Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi
12 Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi uygulaması
13 Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi uygulaması
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

* Yıldız,K., Sipahioğlu,Ş.ve Yılmaz,M., Çevre Bilimi, Gündüz Eğt.Yay.,Ankara,2000.
* Aydoğdu, M.ve Gezer, K. (Editör), Çevre Bilimi, Anı yayıncılık, Ankara,2006.
* Kocataş,A., Ekoloji: Çevre Biyolojisi, Ege Üniv.Basım. İzmir,1996.
* Atalay,İ.,Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Ege Üniv.Basım.,İzmir,2000.
* Şahin,C.ve Sipahioğlu,Ş.,Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğt.ve Yay., Ankara,2002.
* Özey,R.,Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi,İstanbul,2001.
* Güney,E.,Çevre Sorunları, Hatiboğlu Yay. Ankara,1998.
* Güney,E.,Çevre ve İnsan.Toplum Doğa İlişkileri, T.C.Dicle Üniv.Bas.,Diyarbakır,2002.
* Güney,E.,Türkiye’de Çevre Sorunları: Doğal,kültürel ortam bozulması, Öz Eğitim Yayınları, Konya,1997.
* Kışlalıoğlu,M.ve Berkes,F.,Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi,İstanbul,1990.
* Ertuğ,C.,Yeşilden Griye Adım Adım Türkiye (Türkiye’deki ilk çevre kirlenme haritası ve ekolojik denge bozukluğu raporu),Türkiye İş Bankası Kültür Yay.,Genel Yay.:518, Bilimsel Dizi:014,İstanbul.
* Yavuz,F.ve Keleş,R.,Çevre Sorunları, A.Ü. Siyasal Bilg.Fak.Yay. 534,Ankara,1983.
* Bozkurt, O.(Editör), Çevre Eğitimi, Pegem Akademi, Ankara,2008.
* Atalay,İ.,Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası, Cilt I,II, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın., No:327, Meta Basım.Mat.,İzmir,2008.
* Atalay,İ.,Açıklamalı Türkçe-İngilizce Doğa Bilimleri Sözlüğü Coğrafya-Ekoloji-Ekosistem (Botanik, Jeoloji, Orman, Toprak) , Meta Basım.Mat.,İzmir,2004.

* UNESCO, Teaching and Learning for a Sustainable Future, http://www. unesco.org/education /tlsf/ mods/theme_d/mod22.html.
* http://www.valuesbasededucation.com/

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Değerler eğitimi yönünden canlı çevre unsurlarını genel olarak açıklar.
3 Değerler eğitimi yönünden cansız çevre unsurlarını genel olarak açıklar.
4 Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarını genel olarak değerlendirir.
5 Dünya'da ve Türkiye'de çevre koruma konusunda yapılan çalışmaları genel olarak açıklar.
6 Değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin önemini genel olarak açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 10 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6