Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Sözlü Tarih | SBE 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarının lisansüstü düzeyde geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Sözlü tarihin tanımı, tarihçesi, sözlü tarih konuları, sözlü tarih projesi geliştirme aşamaları, sözlü tarih örneklerinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sözlü tarih ve uygulamalarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Sözlü tarih konularını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Sözlü tarihin tanımı ve tarihçesi | |
3 | Sözlü tarih için ana konular | |
4 | Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarihin yeri | |
5 | Sosyal Bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamaları | |
6 | Konu belirleme | |
7 | Görüşme sorularının oluşturulması | |
8 | Görüşme | |
9 | vize | |
10 | Görüşme kayıtlarının çözümlenmesi | |
11 | Metin yazımı | |
12 | Sözlü tarih örneklerinin incelenmesi | |
13 | Sözlü tarih örneklerinin incelenmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Caunce, S.(2011) Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi, İstanbul: Tarih vakfı yurt yayınları İlyasoğlu, A., Kayacan, G.(2006) Kuşaklar, Deneyimler, Tanıklıklar Türkiye´de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları Leavy,P.(2011). Oral History, Understanding Qualitative Research, New York: Oxford University Press. Neyzi, L.(2004) Ben Kimim / Türkiye´de Sözlü Tarih, Kimlik ve Öznellik. İstanbul: İletişim Yayınları Sağlam, M.(2014) Sözlü Tarih Yöntemiyle 1970´ler İlkokul Öğrencileri. Ankara: Gece Kitaplığı Thompson, P.(1999) ,Geçmişin Sesi Sözlü Tarih, İstanbul: Tarih vakfı yurt yayınları . |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sözlü tarih ve uygulamalarını kavrar. |
2 | Sözlü tarih konularını değerlendirir. |
3 | Sosyal bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamalarını değerlendirir. |
4 | Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |