Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Sözlü Tarih SBE 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK
Dersi Verenler Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayşegül KIRTEL
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarının lisansüstü düzeyde geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Sözlü tarihin tanımı, tarihçesi, sözlü tarih konuları, sözlü tarih projesi geliştirme aşamaları, sözlü tarih örneklerinin incelenmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sözlü tarih ve uygulamalarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Sözlü tarih konularını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sosyal bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamalarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Sözlü tarihin tanımı ve tarihçesi
3 Sözlü tarih için ana konular
4 Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarihin yeri
5 Sosyal Bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamaları
6 Konu belirleme
7 Görüşme sorularının oluşturulması
8 Görüşme
9 vize
10 Görüşme kayıtlarının çözümlenmesi
11 Metin yazımı
12 Sözlü tarih örneklerinin incelenmesi
13 Sözlü tarih örneklerinin incelenmesi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Caunce, S.(2011) Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi, İstanbul: Tarih vakfı yurt yayınları
İlyasoğlu, A., Kayacan, G.(2006) Kuşaklar, Deneyimler, Tanıklıklar Türkiye´de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
Leavy,P.(2011). Oral History, Understanding Qualitative Research, New York: Oxford University Press.
Neyzi, L.(2004) Ben Kimim / Türkiye´de Sözlü Tarih, Kimlik ve Öznellik. İstanbul: İletişim Yayınları
Sağlam, M.(2014) Sözlü Tarih Yöntemiyle 1970´ler İlkokul Öğrencileri. Ankara: Gece Kitaplığı
Thompson, P.(1999) ,Geçmişin Sesi Sözlü Tarih, İstanbul: Tarih vakfı yurt yayınları .
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Sözlü tarih ve uygulamalarını kavrar.
2 Sözlü tarih konularını değerlendirir.
3 Sosyal bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamalarını değerlendirir.
4 Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6