Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgilerde Beceri Temelli Eğitim | SBE 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler Programında yer alan temel becerilerin kazandırılmasına yönelik beceri geliştirmek amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Eleştirel, Yaratıcı düşünme, İletişim, Araştırma, Problem çözme, Karar verme becerisi, Zaman ve kronolojiyi algılama becerisi, Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi, Girişimcilik becerisi, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi, zaman ve mekanı algılama becerisi, Empati becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler eğitimde yer alan becerilerin mahiyetini ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal Bilgiler eğitiminde yer alan becerilere yönelik etkinlik tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı | |
2 | Eleştirel düşünme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
3 | Yaratıcı düşünme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
4 | İletişim becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
5 | Araştırma becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
6 | Problem çözme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
7 | Karar verme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
8 | Ara sınav | |
9 | Zaman ve kronolojiyi algılama becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
10 | Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi ve zaman ve mekanı algılama becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
11 | Girişimcilik becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
12 | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
13 | Empati becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Özdemir Orhan, (2008), Eleştirel Düşünme, KRİTER BASIM YAYIN DAĞITIM 2. Özözer Yekta, (2008), Ne Parlak Fikir Yaratıcı Düşünme Yöntemleri, Sistem Yayıncılık 3. Kalaycı Nurdan ( 2001), Sosyal Bilgilerde Problem Çözme ve Uygulamalar, Gazi Kitapevi 4. Raelynne P. Rein / Rachel Rein (2000). Çocuğunuzun Beceri ve Yeteneklerini Nasıl Geliştirebilirsiniz? Özgür Yayınları 5. Dianne Schilling, Duygusal Zeka Beceri Eğitimi, Maya Akademi Yayıncılık 6. Tülay Üstündağ, Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Pegem Akademi Yayıncılık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sosyal Bilgiler eğitimde yer alan becerilerin mahiyetini ve önemini kavrar. |
2 | Sosyal Bilgiler eğitiminde yer alan becerilere yönelik etkinlik tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |