Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi | SBE 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Vatandaşlık ve insan hakları eğitimini çok boyutlu olarak incelemektir. |
Dersin İçeriği | Vatandaş, vatandaşlık, dijital vatandaşlık, küresel vatandaşlık, vatandaşlık eğitimi, çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimi, vatandaşlık eğitiminde değerler, okul meclisleri, insan hakları ve eğitimi, çocuk hakları ve eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vatandaş ve vatandaşlık kavramlarını açıklayabilme, | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Günümüzde dijital vatandaşlığın hak ve sorumluluklarını bilip uygulayabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Küresel vatandaşlığa eleştirel yaklaşabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Vatandaşlık eğitiminin öneminin farkına varabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimine eleştirel bakabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Vatandaşlık eğitiminde değerlerin önemini fark edebilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Okul meclislerinin demokratik kültürün oluşmasındaki önemini fark edebilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | İnsan hakları ve çocuk haklarının önemini fark edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vatandaşlık kavramının tarihsel gelişimi | |
2 | Cumhuriyetten Günümüze Vatandaşlık Eğitimi | |
3 | Türk Vatandaşlık Kanunu | |
4 | Dijital vatandaşlık | |
5 | Dijital vatandaşlık | |
6 | Küresel vatandaşlık | |
7 | Küresel vatandaşlık | |
8 | Vatandaşlık eğitiminde değerler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Uygulama alanı olarak okul meclisleri | |
11 | İnsan hakları ve eğitimi | |
12 | İnsan hakları ve eğitimi | |
13 | Çocuk hakları ve eğitimi | |
14 | Çocuk hakları ve eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Gündüz, M. Ve Gündüz, F. (2005). Yurttaşlık Bilinci. Anı Yayınları 9. Çelik, H.(2019). Vatandaşlık Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kriter Yayınları. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Vatandaş ve vatandaşlık kavramlarını açıklayabilme, |
2 | Günümüzde dijital vatandaşlığın hak ve sorumluluklarını bilip uygulayabilme, |
3 | Küresel vatandaşlığa eleştirel yaklaşabilme, |
4 | Vatandaşlık eğitiminin öneminin farkına varabilme, |
5 | Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimine eleştirel bakabilme, |
6 | Vatandaşlık eğitiminde değerlerin önemini fark edebilme, |
7 | Okul meclislerinin demokratik kültürün oluşmasındaki önemini fark edebilme, |
8 | İnsan hakları ve çocuk haklarının önemini fark edebilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |