Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Vatandaşlık Eğit | SBE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Vatandaşlık eğitiminin Sosyal Bilgiler eğitiminde yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Vatandaşlık eğitiminin ortaya çıkışı ve meşrutiyetten günümüze etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Eski Yunan ve Roma’da Vatandaşlık Eğitimi | |
3 | Ortaçağ ve Yeniçağın Başlarında Vatandaşlık Eğitimi | |
4 | Devrimler Çağında Vatandaşlık Eğitimi | |
5 | 2.Meşrutiyet ve Osmanlı’da Vatandaşlık Eğitiminin Ortaya Çıkışı | |
6 | Cumhuriyet’ten Günümüze Vatandaşlık Eğitimi | |
7 | Vatandaşlık Eğitim Modelleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Ulusal Vatandaşlık Eğitimi | |
10 | Küresel Vatandaşlık Eğitimi | |
11 | Vatandaşlık eğitimi ve kimlik oluşumu | |
12 | Yurttaş ve “öteki “ | |
13 | Vatandaşlık eğitiminde demokrasi ve eşitlik vurgusu | |
14 | Çok kültürlülük ve vatandaşlık eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çelik, H. (2019). Vatandaşlık Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kriter Yayınları. Heater, D. (2007 ).Yurttaşlığın Kısa Tarihi, Ankara: İmge Kitabevi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. |
2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. |
3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. |
4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. |
5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. |
6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. |
7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. |
8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. |
9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. |
10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |